1

Onderwerp: Legotaart voor Dion

Voor het zoontje van mijn vriendin mocht ik een lego taart maken... Heel leuk om te doen.. Wat een eer!! Ben zelf erg tevreden over het eind resultaat.. De kleuren zijn gelukkig goed een mooi geheel geworden... Het is tenslotte voor een jongetje van 7. Dus moest het erg stoer worden!!!

Ben benieuwd wat er hij ervan vindt. Afgelopen donderdag heb ik samen met zijn mama cc's gemaakt en die waren in ieder geval erg geslaagd bij Dion.. Deze cc's zet ik nog in de andere cc parade.

Vulling BBR een aardbeienjam
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GKJRBCYH.jpg

Ze heeft hem net opgehaald en vond hem helemaal geweldig. De kleur wat ook goed want groen is zijn lievelingskleur.  :)

2

Re: Legotaart voor Dion

Leuk die legoblokjes!!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

echt een mooie taart
net echt die blokjes

groetjes nicole

4

Erg goed gelukt. En gave kleuren.

Groetjes Elise

5

Heel leuk! Mag ik vragen hoe je die blokjes zo mooi krijgt?

6

Wauw, volgens mij zit hier heel veel geduld in!
Mooi gedaan zeg!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

Leuke taart. Mooie kleuren. Gebruik je voor die lego blokjes een vormpje of maak je die zelf?

8

LauraXX schreef:

Heel leuk! Mag ik vragen hoe je die blokjes zo mooi krijgt?

Tuurlijk mag je dat vragen!! :D

Ik heb ze gemaakt met een vormpje voor ijsblokjes te maken van lego.... De gele en rode zijn candy melts en de blauwe zijn van marsepein.

De candy melts is heeeeeeeeeeel lastig hoor. De eer komt niet aan mij toe want ik heb namelijke hele goede tips gekregen van twee andere taarten bakster via mail.... Ik kan alleen niet zien hoe ze heten helaas omdat de forumnaam niet in het mailtje terug te zien is.. (althans ik zie het niet)

Je smelt een deel van de melts in een pannetje... Dan vervlogens schep je met een lepel een klein beetje in elk blokje. Daarna met een kwastje in alle blokjes heen en weer gaan. Zodat de candy goed overal verbeeld is. Dit om luchtbellen tegen te gaan. Vervolgens weer een laagje erop en dan met de achterkant van een mes alle overige candy eraf strijken. Daarna het belangrijkste is zeker wel 130 keer het malletje vanaf een centimeter of 20 bovenop je aanrecht laten vallen. Je ziet dan de luchtbelletjes er vanzelf uit floepen. Zodra je ziet dat er in het midden van de blokjes een soort kringetje komt zijn ze goed. Daarna eventjes in de vriezer om op te laten stijven. Het is behoorlijk wat werk en je moet echt een paar dagen van te voren beginnen (ben ook nog 40 cc's erbij gemaakt) anders red je het niet.

De blauwe blokjes zijn gemaakt van marsepein.  Bij deze een klein reepje onderin het lege blokje geduwd. Vervolgens met een dun bone tooltje het aan geduwd door eroverheen te strijken...  Daarna vervolgens weer strookje erin totdat het blokje vol zit en weer helemaal aanstrijken met het bonetooltje. Vervolgens weer met een mes de overtollige marsepein eraf gehaald. Beetje modelleren en weer een uurtje of twee in de vriezer. Daarna kun je ze er zo uit duwen.

Succes het is errug leuk om te doen en het resultaat is erg grappig..

9

Hele leuke taart!

10

Leuk gedaan!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

Leuke taart!

Groetjes Tweety!

12

wauw, heel gaaf gedaan!!!