1 Laatst bewerkt door Piece of Cake (05-03-2009 22:18)

Onderwerp: Verhouding Biscuitmix webshop

Gisteren heb ik de biscuitmix van de webshop binnen gekregen en vandaag ging ik dus vol goede moed bezig. Ik heb een springvorm van 20 cm en heb dus de verhouding aangehouden zoals die hier bij de tabellen vermeld staat. Ik dacht....das beter mooie hoge kapsels en geen gedoe meer met zelf beslag maken. Maar tot mijn verbazing kwam er een heel laag gevalletje uit! Ik baal zo! dacht het nu eindelijk voor elkaar te hebben NOT!

Ik heb trouwens maat M eieren gebruikt en echt wel 10 min gemixt op hoge snelheid!
Welke verhoudingen gebruiken jullie nu voor een vorm van 20, 22 en 24 cm?? Ikvond het beslag ook zo dun trouwens...is dit normaal of moet het echt lobbig worden? Want dan zal er waarschijnlijk teveel water in hebben gezeten?

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2

Re: Verhouding Biscuitmix webshop

ik gebruik toch altijd  de hoeveelheden van de tabelle hier op de site. en eerlijkgezegt gaat het altijd super

heb je je oven opengehad??
goed je eieren afgewogen en ook je water???

weet het anders ook niet

3

Hoeveel water heb je gebruikt? Voor een taartje van 20 cm heb je echt maar 20ml (geen 200 he, dus geen 2 deciliter ;) ) water nodig. Zeg 2 eetlepels of zo?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik heb idd maar 20 ml water gebruikt.  Daarbij 200 gr mix en 4 eieren op kamer temp. Ik bewaar ze nooit in de koelkast! Ik moet er wel bij vertellen dat ik er 40 gr cacao en 20 gram poedersuiker (gezeefd) erbij had gedaan. Wilde eens een choco kapsel maken. Snap er echt geen hout van!

Groetjes Rebecca

Oh ja hij heeft 40 min. in de oven gestaan en deur niet open gehad

Groetjes Rebecca

Nou zag ik trouwens op die How-to van Keetie dat ze maar 10 ml water gebruikt en 4 eieren maat L + 250 gr mix? Is dit dan ook mix van de webshop? Zoals ik het op de foto's zag was het beslag dik, dat was ie dus bij mij niet??

Groetjes Rebecca

7

40 minuten voor een 20cm taartje vind ik wel heel lang? Maar als je cacao toevoegt, moet er ook extra ei bij, misschien dat dat scheelt?

Ja maar die had ik er dus al bij gerekend :s  Dus als ik een chocotaartje wil maken 5 eieren, 20 ml water en 200 gr mix? Plus de cacao en poedersuiker. En wil ik een gewone dan 200 gr mix, 20 ml water en 4 eieren??

Groetjes Rebecca

9

Het beslag moet echt dik zijn, als je de kom op z'n kop houdt moet het er niet uitlopen, je moet echt wel scheppen in de vorm. Dus waarom het bij jou zo dun was??
Ik gebruik trouwens maar 3 eieren: 155 gram ei is ca. 3 eieren maat M (ik weeg altijd af), maar je zou met 4 eieren niet gelijk een heel dun beslag moeten krijgen.

Voor chocobeslag is het voor een vorm van ca. 24cm 40gr. cacao, 20gr. poedersuiker en ong. een half ei. Tenminste, dat staat bij de mix in de shop ;)

10

Er staat op de verpakking van de webshop 330 gr mix voor een vorm van 25cm.Op een vorm van 20 cm =5cm groter is dan  200gr mix niet te weinig dat scheelt op die 5cm 130gr?

groetjes van Ann

nanan schreef:

Er staat op de verpakking van de webshop 330 gr mix voor een vorm van 25cm.Op een vorm van 20 cm =5cm groter is dan  200gr mix niet te weinig dat scheelt op die 5cm 130gr?

Ja dat snap ik ook niet zo goed

Groetjes Rebecca

12

er staan prima tabellen op deze site en ik denk als ik de mensen over het te dunne beslag hoor dat ze zich vergissen in de hoeveelheid water, en water kun je afwegen.....  1ml is 1 gr.......
in die tabellen staat ook het gewicht aan ei dus dat kun je ook prima afwegen wel even dat laatste aanvul ei klutsen he voor dat je de helft ozo erbij doet........
en als je in een tabel 2 waarde hebt dan kun als je kan rekenen elke andere cm bakvorm uitrekenen.........(met de kruisregel)

Succes gr Inge

(bakken is net chemie en wiskunde.... :-)  )

13

Grappig ik gebruik al jaren kant en klare mix. Van Soezie en van funcakes, net welke ik voorhanden heb. Ik heb nog nooit een mislukt kapsel gehad. Ik weeg geen eieren (ik weet welk merk en welke maat bij mij werken) maar ik weeg wel het water heel nauw.
En echt 10ml gaat er dus druppelsgewijs in. En niet gelijk bij de mix, maar eerst in een apart kopje. Voor je het weet heb je anders de dubbele hoeveelheid in je mix.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ik gebruik voor een vorm van 20 cm altijd 4 eieren maat L, 265 gr mix, 26 gr water. En dan heb ik altijd een kapsel van ongeveer 8 cm hoor. ik hoop dat je er wat aan hebt.

:o  :o :o Ok ik voel me nu errug BlonT, maar ik had de instellingen van mijn weegschaal dus niet goed!! Er staan nu 2 al zeer hoge taartjes in de oven. In elk geval allen heel erg bedankt voor de antwoorden en tijd!

Groetjes Rebecca

16

Ooh, gelukkig!! Mysterie opgelost ;)

Marianne schreef:

Ooh, gelukkig!! Mysterie opgelost ;)

Ja klopt, maar voor je erachter bent.....pppfffff

Groetjes Rebecca

18 Laatst bewerkt door Ottolien (06-03-2009 12:57)

Ook een goede tip opzich. Ik weet nu ook wat ik kan gaan controleren als het mislukt...

Maar ik ben blij dat je eruit bent gekomen. Een leuke hobby kan dan ineens heel frustrerend zijn om over het geld nog maar niets te zeggen!!

Ik moet toch ook ineens even gniffelen nu ik je naam zie Piece of cake!!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

19

Ik lees hier dat de eieren op kamertempratuur moeten zijn, dus als dat niet het geval kan je kapsel ook laag uitkomen??

Want dit keer is het bij mij ook lager uitgekomen dan de vorige keer :(.. Kan dat door de eieren zijn?? En ik heb gewoon 5 eieren gedaan en dus niet gewogen. Voor de rest heb ik me aan de regels gehouden..

Sisi..

20

Sisi schreef:

Ik lees hier dat de eieren op kamertempratuur moeten zijn, dus als dat niet het geval kan je kapsel ook laag uitkomen??

Want dit keer is het bij mij ook lager uitgekomen dan de vorige keer :(.. Kan dat door de eieren zijn?? En ik heb gewoon 5 eieren gedaan en dus niet gewogen. Voor de rest heb ik me aan de regels gehouden..

Sisi..

Ik leg de eieren zeker 10 minuten in heet water voor ik ze gebruik

Nu heb je 5 eieren gebruikt.. maar voor welke hoeveelheid, en welke maat waren de eieren (S,M of L) daar zit best veel verschil in. Vandaar ook dat wij het ei afwegen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

21

Bommeltje schreef:
Sisi schreef:

Sisi..

Ik leg de eieren zeker 10 minuten in heet water voor ik ze gebruik

Nu heb je 5 eieren gebruikt.. maar voor welke hoeveelheid, en welke maat waren de eieren (S,M of L) daar zit best veel verschil in. Vandaar ook dat wij het ei afwegen.

Yep ik heb 5 eieren gebruikt, maar niet in heet water gedaan (vorige keer wel en toen was mijn kapsel wel hoog!)

En ik heb ook niet gewogen, het zijn geen grote eieren dus ik denk eigenlijk dat het wel S eieren waren.En dan was het zeker ook te weinig geweest ...

Ok, maar dan wordt het gewoon een lage taart vandaag, want het is toch voor bij mama thuis, die zie ik niet zo snel klagen.
Bedankt voor je snelle antwoord..

Sisi..