1

Onderwerp: hoezo stress?

Een collega vroeg mij of ik een taart wilde maken voor een vriend die 60 wordt.
Doorsnee is 25 cm,  gevuld met kersen jam en botercreme. Toen ik gisteren wilde beginnen met het snijden en vullen van de taart bleek dat die van binnen nog helemaal niet gaar was.....slik!  Toen sloeg de stress een beetje toe. Er bleef al wat taart achter in het bakblik toen ik hem eruit haalde en ook het mixen van het beslag gaf al wat trubbles aan mijn mixer. Vlug naar de winkel gegaan om boter en eieren te halen en toen maar weer een 2e poging ondernomen om taart te bakken. Al kijkend op dit forum ben ik inmiddels een heel stuk wijzer geworden: om de taart binnen goed gaar te krijgen heb je een bloemnagel nodig (of 2 dunne bodems maken) en het mixen van 900 gram kun je het beste in 2x doen. Uiteindelijk heb ik de taart zo'n 1 uur  45 minuten in de oven gelaten (puur mijn intu

2

Re: hoezo stress?

Zo die is, ondanks je stress, heel erg mooi geworden!!! Is niet te zien hoor dat je stress hebt gehad!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Hij is gaaf hoor, de stress zie je er niet aan af (maar herkenbaar hoor ;) )

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik vind de taart leuk geworden!

Groetjes Barbara

5

Heel mooi!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

6

Hele mooie taart....
Van stress is gelukkig niets van te zien.....;)

7

Mooi hoor!

8

Heel erg mooi!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Mooi hoor!!

Mooi hoor. Mag ik vragen hoeveel mix je hebt gebruikt? Ik maak namelijk uit je verhaal op dat je 900 gram mix hebt gebruikt. Klopt dit? Want daar bak ik toch zeker 2 a 3 taarten van 25 cm mee. Ik vraag het me alleen af hoor. hij ziet er prachtig uit.

11

Heel mooi.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Thea Berndsen schreef:

Mooi hoor. Mag ik vragen hoeveel mix je hebt gebruikt? Ik maak namelijk uit je verhaal op dat je 900 gram mix hebt gebruikt. Klopt dit? Want daar bak ik toch zeker 2 a 3 taarten van 25 cm mee. Ik vraag het me alleen af hoor. hij ziet er prachtig uit.

Ik heb idd 900 gr, mix gebruikt, cake mix. Ik heb eens een taart gebakken van 15 cm doorsnee met kapselbeslag en eentje met cake mix. Voor het kapsel beslag had ik 250 gram nodig, en van het cake beslag 400 gram. Voor deze taart van 25 cm is de hoogte 7 cm. Welke mix gebruik jij om een taart van 25 cm te bakken?

13

aaa gossie! Wat een stress, maar dat kan je helemaal niet zien aan je taart.
Ben je alweer een beetje bijgekomen?

Groetjes Tweety!