1

Onderwerp: Alweer een vraag over invriezen....

Ik ben nu al 1,5 uur berichten aan het lezen over invriezen. Dan denk ik eindelijk te lezen dat je een taart volledig bekleed in kan vriezen. Maar dan lees ik weer dat je hem op een speciale manier moet ontdooien?????

Ook las ik toen weer in een ander bericht dat als er botercreme tussen zit, dat je dan niet kan invriezen. Maar ik heb bijna overal botercreme tussen :-(. Is dit echt zo??

Het is namelijk zo dat mijn broer gaat verloven en hij vroeg of ik voor het feestje een taartje wil maken. Nu dacht ik aan een kussentaartje met 2 ringen erop. (leuk idee, moet alleen nog wel even erachter komen hoe ik dat ga doen ;-) )
Maar ik ga dus een midweekje naar centerparcs en kom dan vrijdagmiddag terug en die vrijdagavond is het feest. Nou, jullie begrijpen denk ik al, als ik een complete volksverhuizing met man en 3 kids heb dat ik dan niet nog effies een taartje in elkaar flans. Dus mijn idee was om hem van te voren te maken en in te vriezen. Maar ja, inplaats een duidelijk antwoord gevonden te hebben is mijn twijfel alleen maar toegenomen.

Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven.

Groetjes,  Nicole (dit is trouwens de eerste x dat ik iets schrijf, hihi....heb wel al een heleboel van jullie gelezen)

2

Re: Alweer een vraag over invriezen....

nou welkom hier enne ik lees even mee. Ik heb het ook nog niet aangedurfd om een taart in te vriezen.

Veel liefs Rafaëla

3 Laatst bewerkt door nicole76 (01-03-2009 22:45)

oke, hihi, nou we wachten dan maar even af he?! Wat heb jij trouwens een mooi bab'tje op je taart liggen. Ik blijf het proberen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Als ik die baby neerleg op een taart die ik maak, vallen die ouders van hun stoel, hahahaha

4

Hoi Nicole,
Ik ben zelf ook een beginner....ik heb vorige week een taart gemaakt, gevuld met choco-slagroom en afgesmeerd met botercreme 1:1 en gedecoreerd met MMF. Die heb ik ingevroren en een week later weer uit de vriezer gehaald. Dat ging prima en het was heerlijk! Ik heb hem 24 uur vantevoren in de koelkast gezet en daarna een tijdje op kamertemperatuur laten komen. Ingevroren in een taartdoos met een vuilniszak eroverheen en daarin ook laten ontdooien. Ik denk wel dat het handig is om de (geboetseerde?) ringen er nog niet op te leggen en dat pas na het ontdooien te doen. Hoop dat je nog wat meer tips krijgt en succes er mee!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Bedankt voor je compliment. Ik vond het eigenlijk niet zo moeilijk, hij lukte in een keer. Ik heb baby 2 uit de how to lijst van hiernaast gemaakt, ik weet niet welke jij hebt gemaakt? En gewoon blijven oefenen, ik ben ook pas bezig en bedenk me voor elke gelegenheid een excuus om een taart te bakken hahahaha.

Veel liefs Rafaëla

6

makatralsy schreef:

Hoi Nicole,
Ik ben zelf ook een beginner....ik heb vorige week een taart gemaakt, gevuld met choco-slagroom en afgesmeerd met botercreme 1:1 en gedecoreerd met MMF. Die heb ik ingevroren en een week later weer uit de vriezer gehaald. Dat ging prima en het was heerlijk! Ik heb hem 24 uur vantevoren in de koelkast gezet en daarna een tijdje op kamertemperatuur laten komen. Ingevroren in een taartdoos met een vuilniszak eroverheen en daarin ook laten ontdooien. Ik denk wel dat het handig is om de (geboetseerde?) ringen er nog niet op te leggen en dat pas na het ontdooien te doen. Hoop dat je nog wat meer tips krijgt en succes er mee!

Heb je de taart dan in een kartonnen doos of plastic doos ingevroren of maakt dat niet uit? Misschien een domme vraag, maar wil het zeker weten voor ik me eraan waag!

Veel liefs Rafaëla

7

Gewoon in een kartonnen doos invriezen, gaat prima hoor. Zou idd je boetseersels er pas opdoen als ie helemaal is ontdooit en met botercreme ook geen problemen hier gehad hoor. Dus langzaam ontdooien in de koelkast en een uur of 2 uur v.t. voren er uit halen en langzaam op temperatuur laten komen.

8

Denk dat ik maar eens een proeftaartje ga maken en dan in de vriezer. Kijken hoe het lukt.

Veel liefs Rafaëla

9

Hahahaha zat/zit met hetzelfde probleem... Ik heb de opdracht een volkswagen beetle te maken en wil dit (proberen) 3d te doen dus gan van de week eens proberen.... Maar als hij nou in ene lukt dan wilde ik hem ook graag invriezen.... Dat kan dus zoals ik dat hier lees... *PFIEUUUUW* Want heb hem pas de 29e nodig :) bedankt!!!

cake a day, takes the sorrow away!!!!

10

Ik heb vorige week een kant en klaar taartje ingevroren. Ik had hem gisteren nodig, en heb hem dus eergisteren in de koelkast gezet.

Ik had mijn taartje alleen in huishoudfolie gepakt. en ook zo laten ondooien. Gistermiddag hebben we hem aangesneden, en hij zag en smaakte super vers!

Succes ermee.

Groetjes San

11

Ik durfde het invriezen ook niet aan maar nadat ik een hele taart over had na een feestje toch maar geprobeerd. De taart is in een plastic Action taartbox de vriezer in gegaan. De avond voordat ik de taart nodig had is deze weer met box en al in de koelkast gezet en het is helemaal goed gegaan. Blij dat ik het een keer heb geprobeerd want ik weet nu dat ik de volgende ook durf in te vriezen.

Groetjes Fatima

12

Wat ideaal om al die tips hier op het forum te lezen. Ik ben sinds kort ook met deze hobby besmet geraakt en durfde het ook nog niet aan om een taart

13

Botercr

Groetjes v. Annette.