1 Laatst bewerkt door marlies (27-09-2010 09:57)

Onderwerp: Oreokoekjes kwarktaart...

Hierbij het recept van deze makkelijke maar lekkere en leuk ogende taart.

Oreo koekjes kwark taart

Benodigdheden:

- pak kwaktaart mix naturel zonder bodem
- 500 g kwark
- 250 ml slagroom
- 100 g boter
- 400 ml water
- 3 pakken oreo koekjes (per pak 16 koekjes)
- springvorm van 22 cm Ø
- bakpapier

Verkruimel 1 ½ pak koekjes (24 stuks) in een keukenmachine of in een plastic zak met een deegroller. Pak de rest van de koekjes ook uit. Bedek de bodem van de springvorm met een stuk bakpapier. Smelt de boter en vermeng dat met de koekkruimels. Druk de koekkruimels met de bolle kant van een lepel op de bodem van de springvorm. Zet nu de bodem nog ‘zacht’ is langs de rand van je vorm 14 koekjes rechtop en druk ze goed vast op de bodem. Als je niet helemaal uitkomt gebruik dan een half koekje om het laatste gat op te vullen. Ik had en 14 ½ nodig. Zet de vorm in de koelkast.

Maak nu de kwarkmix zoals op het pak beschreven is. Water met de taartmix mixen, slagroom en kwark toevoegen en dat nog even mixen. Ondertussen breek je de overige koekjes in vieren of zelfs nog een beetje kleiner, maar het moeten geen kruimels worden. Een beetje kruimels is niet erg, dat geeft juist wel een leuk ‘stracciatella’ effect. Dan verdeel je de mix in twee helften. Door de helft roer je de koekjes en deze doe je als eerste in de springvorm. Zorg dat het beslag goed over de bodem verdeeld is. Daarna het beslag waar je niets aan hebt toegevoegd en gewoon wit is, over het ‘stracciatella’  beslag verdelen.

Daarna op laten stijven in de koelkast.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

2

Re: Oreokoekjes kwarktaart...

klinkt lekker!
lijkt me ook lekker met stracciatella yoghurt in plaats van gewone kwark..
zou het met caramel patidesse ook lekker zijn? mm kweet niet, kwark = zuur, caramel = zoet.

3

mmmmmmm, ga 'm opslaan bij mijn favorieten! Heel erg bedankt!

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

4

Mjammie, dat klinkt lekker, die ga ik eerdaags eens uitproberen!!!

Amor Vincit Omnia

5

Ik ga het proberen....

Bedankt.....

6

ooooh voor de echte oreo liefhebbers !

Laat ik nou net een paar pakken op de hhb hebben gekocht (A)

7

ja lekker! die ga ik zeker ook een keertje maken

8

Oh jee, nog meer lekkere recepten :)

Deze sla ik ook op!

Bedankt!

9

Hmmm die zie ik nu pas. Leuk om te proberen!!! :p

Ziet er lekker uit!!
En de Oreo's zijn deze week in de aanbieding bij het Kruitvat voor 0,99!!!!

11

Oh jammie jammie wat lekker! Ik race vanmiddag uit school meteen naar de kruidvat voor je koekjes en dan ga ik hem lekker maken.
Heb een stressvolle week op school gehad dus ik verdien dit :P

Groetjes Laura!

12

Zo, ik haal dit recept weer even naar boven :P
Wat een heerlijke kwarktaart is dit geworden zeg! Ik heb hem gister gemaakt, en vanavond zal hij lekker opgepeuzeld worden. Ik heb hem gemaakt met halfvolle stracciatella kwark ipv gewone kwark. Is ook heeeeel lekker!

(Ik heb natuurlijk stiekem al geproefd O-) Je moet toch proeven wat je maakt.. :P)

Groetjes Laura!

13

Lautje. schreef:

Wat een heerlijke kwarktaart is dit geworden zeg! Ik heb hem gister gemaakt, en vanavond zal hij lekker opgepeuzeld worden. Ik heb hem gemaakt met halfvolle stracciatella kwark ipv gewone kwark. Is ook heeeeel lekker!

(Ik heb natuurlijk stiekem al geproefd O-) Je moet toch proeven wat je maakt.. :P)

Zo dat klinkt inderdaad ook goed die stracciatella kwark. Wat vervelend, moet ik m nog eens maken....

14

marlies schreef:
Lautje. schreef:

Zo dat klinkt inderdaad ook goed die stracciatella kwark. Wat vervelend, moet ik m nog eens maken....

Haha wat naar zeg :P Het was ook zo'n vervelende taart om op te eten..

Groetjes Laura!

15

Mjjjjjjjjjammie heb het recept opgeslagen dank je wel marlies!

16

Hmm, ik heb hem net gemaakt, maar heb denk ik iets verkeerd gedaan. Want het verdelen van de mix werkt bij mij niet. Omdat het vrij vloeibaar is, komen de stukjes koek gewoon mee omhoog met het tweede deel wat ik erop heb gegoten.

Nou ja, hoop dat ie gewoon wel lekker is!

17

Klik klik en opgeslagen, ziet er heerlijk uit.
En aangezien mijn moeder een oreo verslaafde is en gister klaagde dat die marsepein taarten altijd z

18

Klinkt erg lekker. Krijg er spontaan zin van om te gaan bakken. Komt dit recept uit dat receptenboekje met oreo's?

Groetjes Marlies

19

Zou je door de 2 laag ook een schep jam kunen doen of wordt dat dan te dun?

20

Knutsel schreef:

Zou je door de 2 laag ook een schep jam kunen doen of wordt dat dan te dun?

Een schepje jam wordt volgens mij niet te dun: kan best lekker zijn! Alleen ziet ie er dan niet meer zo mooi wit uit :think: Ik zou dat denk ik door de onderste laag doen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

21

Oke, krijg je dan niet een roze kleur van de kwark?Of wordt het wat gespikkeld.
Heb gewoon naturel kwark maar wilde er misschien toch een smaakje bij doen vandaar de jam

22 Laatst bewerkt door Adrienne (20-08-2009 10:45)

Ik denk dat ie 'm wel wat kleur, maar niet zo egaal...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

23

Mooi dan nu maar eens een lekkere jam uit zoeken daarvoor :9

24

Of juist een beetje kleurstof erdoor doen dan bijv de onderste laag roze is.... En dan met de jam, of wat aardbeiensaus, daar zitten geen klontjes in namelijk.

25

Marlies-d schreef:

Klinkt erg lekker. Krijg er spontaan zin van om te gaan bakken. Komt dit recept uit dat receptenboekje met oreo's?

Nee daar komt ie niet uit, dit is eigen verzinsel ;)