Onderwerp: We zijn weer op zoek naar pootjes!!
De eerste clue voor jou..... die zet je in je tekenblok, dat zijn Blue's Clues, Blue's Clues.
Mijn zoontje werd 2 en is gek op Blue's Clues van Nick jr. Dus mama moest aan de bak!
Echter je kent het vast wel: dit was zo'n taart waarbij ongeveer alles mis ging. Een korte opsomming:
1) kapsel te laag -> tweede kapsel gebakken 
2) na doorsnijden scheurde het kapsel -> al puzzelend het middestuk weer in elkaar gezet 
3) te weinig botercreme...-> gewoon doorgaan en goed uitsmeren 
4) Marsefond bleef tot 3x toe aan de tafel kleven ondanks poedersuiker eronder!!
(Toch maar weer zeil gaan halen, werkte wel beter)
5) Door poedersuiker door marsefond te kneden werd ie wat droog, resultaat: scheuren en bijna scheuren... 
6) Blue had ik van te voren gemaakt, maar bij het erop plaatsen brak zijn oor..... 
En dan heb je dit als resultaat:

Gelukkig zijn de Clues van Blue pootjes, die kon ik nog op een aantal strategische plekken plaatsen. De taart was overigens wel erg lekker: Chocobiscuit uit de shop, Aardbeienbavarois (d.m.v. Patidess aardbeien) en pralinebotercreme (ook Patidess).
Hebben jullie nog tips over het strakker werken. Het gaat best leuk hoor, maar ik wil eigenlijk nog mooiere strakke taarten. Dus tips en trucs zijn altijd welkom!!
Esther
). Ik vind plantaardig vet (blok frituurvet) heel handig werken tegen het plakken en daardoor minder scheuren.
en ik gebruik ipv crisco gewone plantaardige bakboter van bijvoorbeeld Wajang. Gaat prima en geeft geen vlekken ofzo.
wel jammer van alle tegenslagen, maar het geheel ziet er gewoon uit als een hele leuke taart, anderen zien die kreukels enzo niet eens