1

Onderwerp: We zijn weer op zoek naar pootjes!!

De eerste clue voor jou..... die zet je in je tekenblok, dat zijn Blue's Clues, Blue's Clues.

Mijn zoontje werd 2 en is gek op Blue's Clues van Nick jr. Dus mama moest aan de bak!

Echter je kent het vast wel: dit was zo'n taart waarbij ongeveer alles mis ging. Een korte opsomming:
1) kapsel te laag -> tweede kapsel gebakken :/
2) na doorsnijden scheurde het kapsel -> al puzzelend het middestuk weer in elkaar gezet  :rolleyes:
3) te weinig botercreme...-> gewoon doorgaan en goed uitsmeren  :o
4) Marsefond bleef tot 3x toe aan de tafel kleven ondanks poedersuiker eronder!! :grr: (Toch maar weer zeil gaan halen, werkte wel beter)
5) Door poedersuiker door marsefond te kneden werd ie wat droog, resultaat: scheuren en bijna scheuren... :s
6) Blue had ik van te voren gemaakt, maar bij het erop plaatsen brak zijn oor..... :(

En dan heb je dit als resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VTM3V4ZL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3FTRLFYN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFF6Q4SO.jpg

Gelukkig zijn de Clues van Blue pootjes, die kon ik nog op een aantal strategische plekken plaatsen. De taart was overigens wel erg lekker: Chocobiscuit uit de shop, Aardbeienbavarois (d.m.v. Patidess aardbeien) en pralinebotercreme (ook Patidess).
:9

Hebben jullie nog tips over het strakker werken. Het gaat best leuk hoor, maar ik wil eigenlijk nog mooiere strakke taarten. Dus tips en trucs zijn altijd welkom!!

Groetjes
Esther

2

Re: We zijn weer op zoek naar pootjes!!

Mooie taart hoor... Zal je zoontje vast heel blij mee geweest zijn.

Mijn tip. Ik zou geen poedersuiker meer gebruiken. (Ik weet dat er hier mensen zijn die het wel fijn vinden werken. Maar ik dus niet :D). Ik vind plantaardig vet (blok frituurvet) heel handig werken tegen het plakken en daardoor minder scheuren.

3

ik zie alleen maar een fantastisch mooie taart waar je zoontje vast heel blij mee was

4

tips? Meer bc maken ;) en ik gebruik ipv crisco gewone plantaardige bakboter van bijvoorbeeld Wajang. Gaat prima en geeft geen vlekken ofzo.

En verder zie ik gewoon een heel erg leuke taart hoor! Ik doe het je (nog) niet na!

Ik voel me een beetje kiezel...

5

je taart ziet er ondanks alle tegenslag nog goed uit!!!!
en wat betreft tips, ik ben fan van crisco, doe er veel mee.
fondant of marsepein te hard, crisco erdoor
werkoppervlak insmeren met crisco voor uitrollen, heb maar weinig nodig
toen ik nog een houten deegroller gebruikte werd die ook ingesmeerd, werkt prima
nog een voordeel, bij donkere kleuren, geen witte poedervlekken die nooit meer van de marsepein afgaan.
op amerikaanse websites wordt crisco ook in recepten gebruikt
volgens mij heb ik nu wel genoeg reclame gemaakt
succes met de volgende taart!!!

6

Hele leuke taart!

7

Dat is zo balen, als het eenmaal begint, nou dan weet je het wel,
ondanks alles een leuke taart!

8

Oh nee h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Mooi zeg!

10

De hond ziet er prima uit hoor, vind hem erg leuk.

Om je taart strakker te maken kan je een FMM smoother gebruiken http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=78.

Ik doe dit eigenlijk altijd en heb best wel strakke taarten, ziet taartenparade onder maris1979.

Dus misschien heb je wat aan deze tip succes.

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

11

ik vind hem ondanks alle tegenslagen wel grappig hoor.
tips?:
zat er onder het hondje ook een scheur? anders had ik die over de kreukels iets meer naar rechtsgeplaatst. en anders verzin ik wel iets anders over de kreukels. verder doe ik altijd de taart afsmeren/stucken en in de koelkast voor de tijd dat ik de fondant kleur/kneed en uitrol. daarna ff de smoother er overheen en voilla, een strakke taart.
wat ik bij de puzzelplaatjes doe is met mijn vingers heel zachtjes over de afgesneden randjes gaan om de hoekjes iets af te ronden, dan krijgt het een zachter uiterlijk, ziet het er net iets gelikter uit zeg maar.
ik ben geen kei in puzzelen, maar ik vind het altijd net ff iets mooier. zal ff een voorbeeldje erbij doen
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/356076200.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12

Ondanks alles is het toch een leuke taart geworden!!

Mijn ervaring met van die kreukels is dat er weinig aan te doen valt. Met smootheren wordt het vaak zelfs nog erger. Meestal zit er niks anders op dan iets er overheen plakken.

13

ik vind hem supper mooi geworden

14

ik vind hem toch erg mooi geworden!
misschien een beetje jammer, van de "kreukels" in het midden, maar het geheel ziet er erg gezellig uit.

groetjes miranda

ik vind het een hele leuke taart hoor :) wel jammer van alle tegenslagen, maar het geheel ziet er gewoon uit als een hele leuke taart, anderen zien die kreukels enzo niet eens :)

'I love it when a cake comes together'

16

ik vind hem ook erg leuk geworden.

Groetjes, Elly

17

En toch vind ik dit een hele leuke taart geworden hoor!

Gefeliciteerd met je zoontje!

18

Gefeliciteerd met je zoontje!
Leuke Blues Clues!

Groetjes Tweety!

19

Nou na al die opsomingen van je dacht ik een taart te zien met vele scheuren en deuken maar dat valt reuze mee! hele leuke taart heb je gemaakt:thumb:

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

20

Bedankt voor alle tips en trucs.

Ik gebruik wel een smoother, maar hier was niet zo heel veel meer aan te "smoothen" ;)

Volgende keer weer de crisco proberen en langer in de koelkast. En ach hij smaakte in ieder geval lekker.

De jongste heeft nu trouwens de waterpokken, gisteren koorts, dus wel 10 keer Blues Clues gekeken!!! Ken het liedje helemaal uit mijn hoofd hoor :S

Groetjes
Esther

21

Ik rol grote vlakken altijd uit tussen 2 lagen bakpapier; gaat perfect en kleeft nooit (behalve als het heeeeel dun is, maar dan trek is tussendoor af en toe het papier even los).

Beterschap voor je kleintje!

22

Ondanks de tegenslagen heb je er een hele leuke taart van gemaakt! ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

23

H

Groetjes
Esther

24

Toch vind ik hem wel erg leuk.
Jammer van de kreukels, maar na alle tegenslagen is dat dan ook het enige wat een ander ziet.

Ik gebruik overigens nooit poedersuiker. Altijd maizena (plakt ook niet en is makkelijker van je marsepein of fondant te verwijderen) Of een beetje plantaardig vet;)

Groeten Nathasja
Nee hoor dokter, ik ben niet ziek... ik ben gegrepen door het "Taartvirus"

25

Mooi gepuzzeld :)