1

Onderwerp: Nog een Gelatine vraag

Ik lees net dat je gelatine eerst moet weken in koud water en dan in warm water moet laten oplossen.
Nou wilde ik e aardbeienmousse maken, maar daar wordt geen extra water bij gebruikt alleen aardbeien en limoensap.

Als ik de gelatine dan in de verwarmde limoensap of aardbeien laat oplossen, wordt het geheel dan niet slecht omdat het warm is geweest?

Alvast bedankt voor de antwoorden

groetjes
Veertje

2

Re: Nog een Gelatine vraag

nee hoor... je lost het op in het warme citroensap...gaat meestal zo bij mousse.... heb het al verschilende keren gedaan..gaat prima

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

oke, ik ga het morgen meteen proberen
heel erg bedankt.

4

waarom gebruiken jullie geem gelatinepoeder, vind ik veel makkelijker

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

VOlgens mij is de verhouding van grammen anders bij poeder, dan bij die blaadjes.
Die is veel sterker.

6

klopt inderdaad, ik doe de helft aan poeder ongeveer, en is het dan nog te dun, dan strooi ik er wat bij dat vind ik zo fijn aan gelatinepoeder, vind het makkelijker in gebruik

7

ik wil zo marsmallows maken, daar heb ik 25 gram poeder bij nodig, maar dat heb ik niet, is dat dan 50 gram blaadjes (die heb ik wel) ?

8

geen idee, want dat is dan wel nat

9

suz@nne schreef:

ik wil zo marsmallows maken, daar heb ik 25 gram poeder bij nodig, maar dat heb ik niet, is dat dan 50 gram blaadjes (die heb ik wel) ?

Nee, ik zou dan maar 25 gram gebruiken.