1

Onderwerp: Vraagje over Winnie de Poeh

Hallo iedereen,

Ik kom er nu echt even niet meer uit. Ik ben geen echte ster boetseerder, maar wil mij nu gaan wagen aan Winnie de Poeh omdat mijn nichtje die 1 jaar wordt hier helemaal gek van is. Ja, dan kan ik natuurlijk niet weigeren.... :):)
Nu heb ikhet hele forum van voor naar achteren doorgekeken op aanwijzingen hoe dit te doen. De Spaanstalige uitleg (van picasa) is mij te onduidelijk door de taalbarri

2

Re: Vraagje over Winnie de Poeh

Ik weet niet waar je woont, maar als dat in de buurt van Otterlo is, wil ik je met alle plezier helpen!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Het blijft Spaans maar misschien vind je deze handiger?
http://picasaweb.google.com/artescampelo/177#

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Annelies schreef:

Ik weet niet waar je woont, maar als dat in de buurt van Otterlo is, wil ik je met alle plezier helpen!

Ooh wat superaardig van je. Maar ik woon in de buurt van Wateringen, dus dat is helaas te ver weg van waar jij woont. Wel erg jammer, had graag van jouw aanbod gebruik gemaakt.

Bedankt,

Murphy

5

En hier heb ik nog een Engelstalige versie van het boek wat jezelf al noemde:
http://picasaweb.google.com/erinete.rod … 8495614434

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Tom Poes schreef:

Het blijft Spaans maar misschien vind je deze handiger?
http://picasaweb.google.com/artescampelo/177#

Deze is inderdaad al een stuk duidelijker, maar waar ik iedere keer weer op blijf haken is het hoofd van Winnie en met name zijn snuit met wangen en zo. Ik kom daar echt niet uit. Op de bekende how to op picasa lijkt het alsof ze de neus van Winnie er later op bevestigen. Het lijkt wel of ze eerst zijn hoofd met wangen vormen en dan de neus erop doen. Maar hoe laten ze dat vloeiend overlopen dan als je het later erop zet?
Ja, misschien ben ik onduidelijk, hoor, maar zit er best over in (schaam schaam) ;).
Ik heb het de kleine meid beloofd, ja, en belofte maakt schuld, toch? :):)
In ieder geval bedankt voor de tip.

Groetjes,

Murphy

7

Tom Poes schreef:

En hier heb ik nog een Engelstalige versie van het boek wat jezelf al noemde:
http://picasaweb.google.com/erinete.rod … 8495614434

Heel erg bedankt. Inderdaad erg duidelijk. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de tekst kan lezen die erbij staat. Want als ik de foto download, blijft de tekst een beetje vaagachtig. Of ben ik de enige met dit probleem?
Als ik het dus goed begrijp wordt inderdaad de neus later apart op het hoofd gezet. Sjee, wat moeilijk, zeg.

Nogmaals dank,

Murphy

8

Hoi Murphy,
Het klopt dat de tekst niet goed leesbaar is na het opslaan, dus je moet goed naar de plaatjes kijken en eventueel naar de pagina teruggaan om het te lezen.

Deze Winnie is gemaakt van Fimoklei. Ik weet niet waarmee je wilt boetseren, maar ik zou in ieder geval Tylose erdoor doen, zodat het steviger wordt.

Ik heb Winnie nog niet geboetseerd in marsepein of fondant, maar het lijkt mij dat je het snuitje er niet later op hoeft te zetten. Volgens mij wordt het in een geheel geboetseerd.

Ik hoop dat je wat boetseergereedschap in huis hebt, want dat heb je wel nodig. Als je dat niet hebt, kun je ook gebruik maken van coctailprikkers, satestokjes, wattenstaafjes (niet bij marsepein, tenzij het niet plakt) en de achterkant van een penseeltje of iets dat daarop lijkt. Zoek gewoon wat "gereedschap" bij elkaar.

Probeer eerst het hoofdje (misschien een paar keer).
Een bolletje maken, bovenste gedeelte van het hoofje een beetje "plat" drukken en een deel van de snuit er uit trekken. Met een stukje gereedschap de wangetjes vormen. (Ik zet altijd een hoofdje op een sateprikker (prikzijde naar onderen) die ik in een soort van standaard zet, zodat ik hem kan draaien en hem niet steeds hoef vast te pakken).

Het is even oefenen (en niet echt makkelijk voor de eerste keer) maar het lukt je wel!
Als je vragen hebt en je denkt dat ik je verder kan helpen dan mail je maar even!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

9

Annelies schreef:

Hoi Murphy,
Het klopt dat de tekst niet goed leesbaar is na het opslaan, dus je moet goed naar de plaatjes kijken en eventueel naar de pagina teruggaan om het te lezen.

Deze Winnie is gemaakt van Fimoklei. Ik weet niet waarmee je wilt boetseren, maar ik zou in ieder geval Tylose erdoor doen, zodat het steviger wordt.

Ik heb Winnie nog niet geboetseerd in marsepein of fondant, maar het lijkt mij dat je het snuitje er niet later op hoeft te zetten. Volgens mij wordt het in een geheel geboetseerd.

Ik hoop dat je wat boetseergereedschap in huis hebt, want dat heb je wel nodig. Als je dat niet hebt, kun je ook gebruik maken van coctailprikkers, satestokjes, wattenstaafjes (niet bij marsepein, tenzij het niet plakt) en de achterkant van een penseeltje of iets dat daarop lijkt. Zoek gewoon wat "gereedschap" bij elkaar.

Probeer eerst het hoofdje (misschien een paar keer).
Een bolletje maken, bovenste gedeelte van het hoofje een beetje "plat" drukken en een deel van de snuit er uit trekken. Met een stukje gereedschap de wangetjes vormen. (Ik zet altijd een hoofdje op een sateprikker (prikzijde naar onderen) die ik in een soort van standaard zet, zodat ik hem kan draaien en hem niet steeds hoef vast te pakken).

Het is even oefenen (en niet echt makkelijk voor de eerste keer) maar het lukt je wel!
Als je vragen hebt en je denkt dat ik je verder kan helpen dan mail je maar even!

Super bedankt Annelies. Goede tip van die sate prikker. Ik ga het proberen a.d.hv. jouw tips.

Gr.Murphy

10 Laatst bewerkt door Audrey BG (22-02-2009 09:48)

Hallo Murphy,
Ik vind het ook heel moeilijk leesbaar (ik had die van Nemo gekeken maar moet alleen de plaatjes volgen). Ik woon ook in de buurt van Wateringen, en ookal ik geen ervaring heb met marsepein boetseren, wil ik graag jou helpen als je een leesbare uitleg vindt, ik heb spaans op school gehad en ben zelf francaise (het lijkt een klein beetje erop), misschien komen we er samen wel uit!
Ik wilde eigenlijk jou vertellen dat ik 3 silicone bakvormen heb om gebakjes (van ongeveer 15 cm) van winnie te maken, die had ik een tijd geleden bij de Lidl gekocht en heb ze nu even niet nodig, zou het voor jou handig zijn kan je ze lenen als je wil. Misschien met een dun laagje ganache of zo krijg je een leuke "bij taartje" (ik weet niet hoe makkelijk het is om te bekleden maar het kan ook een soort 3D taart worden).
Laat het me weten als je het wil lenen.
Groetjes,
Audrey.

11

Audrey BG schreef:

Hallo Murphy,
Ik vind het ook heel moeilijk leesbaar (ik had die van Nemo gekeken maar moet alleen de plaatjes volgen). Ik woon ook in de buurt van Wateringen, en ookal ik geen ervaring heb met marsepein boetseren, wil ik graag jou helpen als je een leesbare uitleg vindt, ik heb spaans op school gehad en ben zelf francaise (het lijkt een klein beetje erop), misschien komen we er samen wel uit!
Ik wilde eigenlijk jou vertellen dat ik 3 silicone bakvormen heb om gebakjes (van ongeveer 15 cm) van winnie te maken, die had ik een tijd geleden bij de Lidl gekocht en heb ze nu even niet nodig, zou het voor jou handig zijn kan je ze lenen als je wil. Misschien met een dun laagje ganache of zo krijg je een leuke "bij taartje" (ik weet niet hoe makkelijk het is om te bekleden maar het kan ook een soort 3D taart worden).
Laat het me weten als je het wil lenen.
Groetjes,
Audrey.

Hallo Audrey,

Dat is echt een zeer aardig aanbod. Bedankt voor jouw hulp. Ik weet je te vinden, als ik er niet meer uitkom. Ik ga eerst maar wat proberen met de voorgaande tips.
Leuk dat je bij mij in de buurt woont. Ken zelf bijna niemand bij mij in de buurt die ook gek is van taartdecoratie, althans niet in de mate waarop ik er gek op ben, hahaha.

Groetjes en dank,

Murphy

12

Graag gedaan, succes, en misschien tot binnenkort...