Hoi Murphy,
Het klopt dat de tekst niet goed leesbaar is na het opslaan, dus je moet goed naar de plaatjes kijken en eventueel naar de pagina teruggaan om het te lezen.
Deze Winnie is gemaakt van Fimoklei. Ik weet niet waarmee je wilt boetseren, maar ik zou in ieder geval Tylose erdoor doen, zodat het steviger wordt.
Ik heb Winnie nog niet geboetseerd in marsepein of fondant, maar het lijkt mij dat je het snuitje er niet later op hoeft te zetten. Volgens mij wordt het in een geheel geboetseerd.
Ik hoop dat je wat boetseergereedschap in huis hebt, want dat heb je wel nodig. Als je dat niet hebt, kun je ook gebruik maken van coctailprikkers, satestokjes, wattenstaafjes (niet bij marsepein, tenzij het niet plakt) en de achterkant van een penseeltje of iets dat daarop lijkt. Zoek gewoon wat "gereedschap" bij elkaar.
Probeer eerst het hoofdje (misschien een paar keer).
Een bolletje maken, bovenste gedeelte van het hoofje een beetje "plat" drukken en een deel van de snuit er uit trekken. Met een stukje gereedschap de wangetjes vormen. (Ik zet altijd een hoofdje op een sateprikker (prikzijde naar onderen) die ik in een soort van standaard zet, zodat ik hem kan draaien en hem niet steeds hoef vast te pakken).
Het is even oefenen (en niet echt makkelijk voor de eerste keer) maar het lukt je wel!
Als je vragen hebt en je denkt dat ik je verder kan helpen dan mail je maar even!
"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."