1

Onderwerp: boetseerseltjes op de taart

Ik lees hier wel vaker, dat de meesten de boetseerseltjes niet eten, ten eerste omdat ze al langer geleden gemaakt zijn en omdat de smaak er door de tylose niet op vooruit gaat.
Maar hoe doen jullie dat dan met het aansnijden? Ik had vorige week een strik gemaakt en die zo op de taart gelegd; maar na een dag wilde ik de strik er af halen om dat stuk aan te snijden het zat helemaal vast. moest een stuk marsepein ermee uitsnijden om de strik te kunnen verwijderen.

Tips zijn dus welkom!

Groetjes, Dorothea.

2

Re: boetseerseltjes op de taart

Een taart wordt er zowiezo niet mooier op als je 'm gaat aansnijden.... ;) Het is toch donker waar het naar toe gaat :D!
Voorzichtig verwijderen inderdaad en soms lukt dat wel en soms lukt dat niet. Wil je zeker weten dat het goed gaat, dan moet je je boetseerseltje op een rondje zetten met een stukje bakpapier of een minitaartkartonnetje eronder.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

om te beginnen gebruik ik nooit tylose in boetseerseltjes, niet dat ik zo verschrikkelijk goed ben in boetseren, maar de dingen die ik maak, ook strikken, gebruik ik geen tylose. ik heb een keer een strik gemaakt met tylose en een zonder tylose en het maakte qua stevigheid niets uit. Ik gebruik allen tylose om lijm te maken, maar dat is zo weinig dat je het toch niet proeft.

bij mij worden tot nog toe alles van de taart opgegeten, dus ook de boetseersels, ook al vinden ze het in eerste instantie zonde. Niet iedereen lust fondant (ik gebruik nooit marsepein omdat ik dat zelf echt niet lekker vindt), maar degene die fondant wel lusten, willen maar al te graag de boetseersel opeten.

4

Mijn kinderen vinden marsepein met tylose juist lekkerder.
Maar geef mij maar zonder.
Trouwens uitgedroogde fondant met tylose, zoals de strik, lusten ze hier ook prima.

5

hier ook net een kliko hahaha alles gaat erin...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

Laatst heeft een 2 jarig meisje een door mij gemaakt schoentje opgegeten... helemaal! De taart hoefde ze toen niet meer :lol:.

7

mijn dochter eet ook alleen de boetseersels op, die hoeft ook geen taart whahaha... Ik vraag meestal wie het wil hebben en anders haal ik ze eraf. de taart blijft toch niet mooi als je hem aansnijdt en een strik zeker niet.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

bedankt voor de uitleg!

Groetjes, Dorothea.