1 Laatst bewerkt door Jax (21-02-2009 01:00)

Onderwerp: Matenadvies

Ik zit ff met een "probleem".
Ik moet (misschien, want ik weet het nog niet zeker) een taart maken voor zo'n 40 tot 45 personen.
Ik heb niet gigantisch veel of grote bakvormen, maar wel een rvs pannenset! (werkt prima, heb ik al uit geprobeerd)
Ik heb de volgende maten 1 van 24 cm, 1 van 22 cm, 1 van 20 cm, 2 van 18 cm, 1 van 16 cm en 1 van 15 cm. Het zal sowieso wel een stapeltaart worden, maar welke maten kan ik dan het beste gebruiken om voor zoveel mensen genoeg taart te hebben. En hoe ik ze het beste kan "stutten", ik las al iets over kitkats of chocostaafjes, maar zijn er nog andere mogelijkheden? (heb nog nooit een stapeltaart gemaakt, sterker nog, dit wordt (misschien) m'n eerste, echte officiele taart)
Ik zeg al, ik weet nog niet zeker of ik het moet/mag doen. Het is voor het afscheid van een meester op school, waar mijn 2 kids allebei bij in de klas hebben gezeten. (m'n zoon zelfs 2x) En ik ga op school nog vragen bij de directrice of ze het leuk vinden als ik dat doe en wat ze er eventueel voor betalen. (vind ik trouwens niet het belangrijkste, als ze de gemaakte kosten betalen vind ik het best. wat zou ik eventueel kunnen rekenen voor zo'n stapeltaart voor zoveel personen? mocht die vraag komen)
Probleem is alleen dat de vakantie hier vandaag is ingegaan, dus ik kan het pas maandag 2 maart vragen en de taart zou dan voor vrijdag 6 maart zijn.
Als ik nu alvast een idee heb welke maten ik dan moet bakken, zou ik dat alvast kunnen doen en in de vriezer gooien. Als ik dan de taart niet mag maken, komen ze een andere keer wel weer van pas.
Ik wacht vol spanning op antwoorden/adviezen. :lol:

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

2

Re: Matenadvies

volgens de tabellen hier

24cm 15 pers
22cm 13 pers
20cm 11pers
18cm 9 pers

hiermee kom je op 48 stukjes uit, pfff  maar eerste keer stapeltaart met 4 verdiepingen, ik moet er zelf niet aan denken om die te maken, waarom doe je niet twee stapeltaarten van ieder 2 hoog?

en dan zou ik voor de 24cm met 20cm gaan en dat 2 keer dan heb je wel een paar stukjes extra maar wel een bredere rand, is wel makkelijker met bekleden lijkt mij.

en tja als je 1 euro per persoon vraag zit je altijd goed, haal je je kosten eruit en hou je nog wel wat over ook!   succes ermee

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Ik dacht zelf al aan 24 en 22 en 20 op elkaar. Dan kom ik op 39 stukjes (volgens de tabel) Maar er zijn altijd wel mensen die of niet willen of maar een klein stukje....
(trouwens blij te zien dat ik niet de enige nachtbraker ben hiero :lol: )

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

4

Ik zou etzelfde doen als christol.... 2x 2laags stapel... is makkelijker om weg te brengen en te bekleden.  Maar ik zou 22cm en 18 cm gebruiken.  Dan kom je er uit op 44 stukken.. zo heb je niet te veel over.

5

ik zou een drie stapel doen, dat is inderdaad niet zo spannend (als 4), en als er veel kinderen tussen zitten eten die meestal toch niet zulke joekel punten...

maareh, even misschien een beetje een kirtische vraag, jij wilt graag een taart voor hen bakken, en je wilt dat zij ervoor betalen, terwijl het ook nog een van je eerste taarten is?

6 Laatst bewerkt door Jax (21-02-2009 12:57)

Uhm ja.....
Ik ga het aanbieden of ze dat willen, ik zeg niet dat het moet ofzo. En als ze het wel willen en ze vergoeden alleen de onkosten (dus materiaal zeg maar) dan ben ik al blij. Het zou dan m'n 1e taart "in opdracht" zijn. Het zou dan trouwens een taart zijn voor de leerkrachten, niet voor alle leerlingen. Dat is onbegonnen werk. En ik maak evengoed een klein taartje die mijn kids aan de meester gaan geven.
Maar waarom zou ik dat niet kunnen?

Tuurlijk wel, gewoon doen :thumb:!
En een stapel is ook zo moeilijk niet hoor. Goed stutten en stevige vullingen gebruiken.
En anders inderdaad twee stapels of een stapel met cc's erbij, zoiets. Kun je best en hij wordt vast mooi! *wacht op foto's in parade*

8

Ik vind 5 cm verschil per laag al klein, dus 4 cm (18 - 22) al helemaal. Zou ik echt niet doen :nooo Verder zou ik het risico niet nemen om een taart voor ca. 39 stukjes te maken als je er misschien wel 45 nodig hebt. Kun je niet in de buurt wat regelen met een groter bakblik?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Marianne schreef:

Ik vind 5 cm verschil per laag al klein, dus 4 cm (18 - 22) al helemaal. Zou ik echt niet doen :nooo Verder zou ik het risico niet nemen om een taart voor ca. 39 stukjes te maken als je er misschien wel 45 nodig hebt. Kun je niet in de buurt wat regelen met een groter bakblik?

Jij woont in de buurt :lol: (grapjeeeee)
Maar ik denk dat ik voor 2x 22 en 18 ga, dan heb ik wel genoeg denk ik.
Er vanuit gaande dat ze het willen he... ;)

10

Jax schreef:

Jij woont in de buurt :lol: (grapjeeeee)

Je bent welkom hoor :+ Ik heb 35,30 en 25 voor je :P En een bakring die tot ik-weet-niet-precies-hoever gaat :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik denk er nog ff over, als ik ze wil lenen (waarvoor nu alvast superbedankt!!!!) dan bel ik je wel ff.

12 Laatst bewerkt door christol (21-02-2009 19:08)

ja ben inderdaad een nachtbraker, maar ik heb een rechthoekig blik wat je ook mag lenen hoor    34 bij 25 cm

2 keer bakken eentje kleiner snijden en dan heb je 2 laags maar wel genoeg :p

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!