Onderwerp: Matenadvies
Ik zit ff met een "probleem".
Ik moet (misschien, want ik weet het nog niet zeker) een taart maken voor zo'n 40 tot 45 personen.
Ik heb niet gigantisch veel of grote bakvormen, maar wel een rvs pannenset! (werkt prima, heb ik al uit geprobeerd)
Ik heb de volgende maten 1 van 24 cm, 1 van 22 cm, 1 van 20 cm, 2 van 18 cm, 1 van 16 cm en 1 van 15 cm. Het zal sowieso wel een stapeltaart worden, maar welke maten kan ik dan het beste gebruiken om voor zoveel mensen genoeg taart te hebben. En hoe ik ze het beste kan "stutten", ik las al iets over kitkats of chocostaafjes, maar zijn er nog andere mogelijkheden? (heb nog nooit een stapeltaart gemaakt, sterker nog, dit wordt (misschien) m'n eerste, echte officiele taart)
Ik zeg al, ik weet nog niet zeker of ik het moet/mag doen. Het is voor het afscheid van een meester op school, waar mijn 2 kids allebei bij in de klas hebben gezeten. (m'n zoon zelfs 2x) En ik ga op school nog vragen bij de directrice of ze het leuk vinden als ik dat doe en wat ze er eventueel voor betalen. (vind ik trouwens niet het belangrijkste, als ze de gemaakte kosten betalen vind ik het best. wat zou ik eventueel kunnen rekenen voor zo'n stapeltaart voor zoveel personen? mocht die vraag komen)
Probleem is alleen dat de vakantie hier vandaag is ingegaan, dus ik kan het pas maandag 2 maart vragen en de taart zou dan voor vrijdag 6 maart zijn.
Als ik nu alvast een idee heb welke maten ik dan moet bakken, zou ik dat alvast kunnen doen en in de vriezer gooien. Als ik dan de taart niet mag maken, komen ze een andere keer wel weer van pas.
Ik wacht vol spanning op antwoorden/adviezen.