1

Onderwerp: bewaren en vervoeren

Even een vraagje. Ik lees dat als je een taart maakt hij op een donkere koele plaats gezet kan worden maar dat dit met de vulling te maken heeft... Nu weet ik niet wat handig is...
Ik ga morgen een taart maken. De planning was om er aardbeienmousse (recept van Koenie, staat bij receptenrubriek) in te doen. De taart is dan morgenmiddag klaar. Moet mee in de auto (uurtje rijden) en wordt dan de volgende dag pas gegeten. Hoe kan ik de taart het beste bewaren en vervoeren? koelkast? of is dit niet goed voor de marsepein? of kan ik beter een andere vulling gebruiken?
Ik lees over dozen bij de action om de taart in te doen? gaat de taart dan niet zweten? of zijn er ook andere manieren?
Wie kan mij advies geven?

2

Re: bewaren en vervoeren

Als je een vulling gebruikt met melk of slagroom MOET de taart in de koelkast bewaard worden. Dat uurtje in de auto maakt niet uit. Gewoon in een taartdoos doen (van karton geen plastic) en achterin de auto zetten in de kofferbak, een antislipmatje eronder (1 euro bij de Blokker) en je taart staat als een huis.
Uit de koelkast kan de taart wel even gaan zweten ja, maar dit trekt ook weer weg, het beste is om de taart dan een uur van te voren eruit te halen in een koele kamer te zetten (niet de warme woonkamer) en daarna gewoon lekker opsmikkelen.
Een beetje glimmende taart (van de kou van koelkast naar de kamer) smaakt trouwens even goed hoor!!

Veel sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Bedankt Lara!

4

Maarre, die taartdoos van de action, voldoet die ook?
is namelijk wel van hard plastic..

5

Niemand??

6

jawel hoor, taartendoos van de Action is prima, die is ook lekker hoog ivm versiering.