1

Onderwerp: rolstok

Hoi,
Mijn pvc-buis bevalt niet zo goed. Wie kan me adviseren welke rolstok het beste is?

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.

2

Re: rolstok

Ik zweer zelf bij de 'echte' kunststof rollers. Heb hem zelf al van lang v

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb een rolstok met handvaten, die vind ik een beetje te klein en heb toen een pvc buis geprobeerd, daar kan ik dus niet aan wennen. Ik weet dus niet dat het komt, is de pvc buis te licht of kan ik niet zonder handvaten????Ik vraag me dus af wat jullie ervaringen zijn.... Ik durf gewoon niet zomaar een stok zonder handvaten te kopen!

groetjes Syl

4

Mij bevalt ie goed.Heb d'r alleen spijt van dat ik niet de grote formaat gekocht heb.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

5

welke heb je dan?

groetjes Syl

6

Ik heb die van 50 cm, echt ideaal, je kunt altijd makkelijk de marsepeinen lap optillen ermee en over de taart leggen, rolt ook veel makkelijker uit (mijn lief rolt voornamelijk en ik had eerst een kleinere, nou die ligt dus gewoon stoffig in de kast ;) ), het is effies een investering maar zoals Marianne ook al zegt, blijft goed dat ding!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Ik heb sinds kort de Rollng Pin uit de Better Baking serie van Wilton (die gele) , de 'looks' van een gewone deegroller, maar dan met siliconen rolvlak en breder. Ik vind 'm nu al geweldig!!!!!!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

H

groetjes Syl

9

Bij de hebshop hadden ze die toen nog wel! En hij komt binnenkort wel weer hoor....
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2463

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Bedankt, deze had ik idd nog niet gezien!

groetjes Syl

11

Ik heb bij een webshop in Engeland een aantal kleine rolstokjes gekocht, ongeveer 12 cm lang, met van die leuke patroontjes erin, bloemetjes, ruitjes, enz... Maar ik vind het erg moeilijk om er gelijkmatig mee te rollen, ik krijg allemaal ribbels in m'n fondant; als het rolstokje bijvoorbeeld over de overgang van handpalm naar vingers gaat krijg je van die hobbels ingeprint. Snappen jullie het nog?? En nog belangrijker: heeft er iemand een tip hoe dit te voorkomen?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

12

Ik heb wel eens begrepen dat je naar voren toe kracht moet geven, maar terug niet. Snap je?

groetjes Syl

13

Ja maar ook dan krijg je een 'hobbel ' ter hoogte van de overgang van je palm naar je vingers. En als je telkens maar kort 'aanzet' krijg je ook weer ribbels omdat je niet telkens precies even hard kan duwen.
Ik zal het nog maar eens gaan proberen, of eens lang op YouTube gaan zoeken...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

14

succes in ieder geval!

groetjes Syl