Onderwerp: rolstok
Hoi,
Mijn pvc-buis bevalt niet zo goed. Wie kan me adviseren welke rolstok het beste is?
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » rolstok
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Mijn pvc-buis bevalt niet zo goed. Wie kan me adviseren welke rolstok het beste is?
Ik zweer zelf bij de 'echte' kunststof rollers. Heb hem zelf al van lang v
Ik heb een rolstok met handvaten, die vind ik een beetje te klein en heb toen een pvc buis geprobeerd, daar kan ik dus niet aan wennen. Ik weet dus niet dat het komt, is de pvc buis te licht of kan ik niet zonder handvaten????Ik vraag me dus af wat jullie ervaringen zijn.... Ik durf gewoon niet zomaar een stok zonder handvaten te kopen!
Mij bevalt ie goed.Heb d'r alleen spijt van dat ik niet de grote formaat gekocht heb.
welke heb je dan?
Ik heb die van 50 cm, echt ideaal, je kunt altijd makkelijk de marsepeinen lap optillen ermee en over de taart leggen, rolt ook veel makkelijker uit (mijn lief rolt voornamelijk en ik had eerst een kleinere, nou die ligt dus gewoon stoffig in de kast ), het is effies een investering maar zoals Marianne ook al zegt, blijft goed dat ding!
Ik heb sinds kort de Rollng Pin uit de Better Baking serie van Wilton (die gele) , de 'looks' van een gewone deegroller, maar dan met siliconen rolvlak en breder. Ik vind 'm nu al geweldig!!!!!!
H
Bij de hebshop hadden ze die toen nog wel! En hij komt binnenkort wel weer hoor....
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2463
Bedankt, deze had ik idd nog niet gezien!
Ik heb bij een webshop in Engeland een aantal kleine rolstokjes gekocht, ongeveer 12 cm lang, met van die leuke patroontjes erin, bloemetjes, ruitjes, enz... Maar ik vind het erg moeilijk om er gelijkmatig mee te rollen, ik krijg allemaal ribbels in m'n fondant; als het rolstokje bijvoorbeeld over de overgang van handpalm naar vingers gaat krijg je van die hobbels ingeprint. Snappen jullie het nog?? En nog belangrijker: heeft er iemand een tip hoe dit te voorkomen?
Ik heb wel eens begrepen dat je naar voren toe kracht moet geven, maar terug niet. Snap je?
Ja maar ook dan krijg je een 'hobbel ' ter hoogte van de overgang van je palm naar je vingers. En als je telkens maar kort 'aanzet' krijg je ook weer ribbels omdat je niet telkens precies even hard kan duwen.
Ik zal het nog maar eens gaan proberen, of eens lang op YouTube gaan zoeken...
succes in ieder geval!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » rolstok