1

Onderwerp: GROTE SPOED, taart mislukt

hoi hoi,

Ik heb vanmorgen 2 taarten gebakken... Ze zijn allebei mislukt... 2 taarten van 30 x 30.. De eerste is helemaal leeggelopen door de bakring. De 2e is totaal niet gerezen en ookn og eens niet gaar zie ik nu. Heb ook geen mix meer dus nu moeten we in een dorpje hier in de buurt 30 minuten rijden nog mix gaan halen.

waarom mislukken deze taarten????

Het is voor een verjaardagsfeestje van morgen. Dus ik moet een taart afleveren!!!!

Wie geeft me het antwoord dat het nu wel lukt. Of wie wil hier in de buurt misschien een biscuit voor me bakken van 30 x 30... Ik woon in Middelburg. Zie het echt niet meer zitten. De volgende gaat ook vast weer mis!

2

Re: GROTE SPOED, taart mislukt

heeft de bakker bij jullie niet toevallig een kapsel in de vriezer?
Succes!!
Groetjes, Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

je kan ook kapsel maken zonder mix, zie de recepten hiernaast

4

Probeer deze anders

Dan hoef je niet zo ver te rijden om mix te halen

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … sisbiscuit

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

mix is inmiddels gelukt.. ik had nog een pakje staan gelukkig.. het zit er nu weer in al 12 minuten.. maar rijst nog steeds nikkus.

Wat moet ik nou... De klant bellen en zeggen dat het niks gaat worden.

Dit is al 3e die in de oven zit...

ik schiet nu toch echt compleet in de stress

6

trouwens ook de bakker gebeld. Degene die opnam wist niet eens wat een biscuit of kapsel is... Gelukkig kreeg ik toen iemand anders... bakkers naar huis en ze hebben niks liggen... lekker handig.

7

ach jee, wat een stress voor je...
En als je gewoon een basiscake maakt, en die gebruikt?

Succes, ik hoop dat het je nog gaat lukken!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

8

Je kunt bij grote AH's ook kant en klare ronde kapsels kopen.... niet zo lekker, droog, maar iets is beter dan niets!
Is je oven niet kapot dat het nu ineens niet meer wil?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

oh ja da's ook nog een goed idee. mocht dit niet gaan lukken, dan ga ik vanavond gewoon naar de albert heijn en haal daar een paar cakes...

taart nummer 3 zit er nu 45 minuten in... ik geef het nog 5 minuten en dan ga ik prikken.

ben alleen heel stom de bloemennagel vergeten. dusse het is wel spannend nu

10

het enige wat ik kan bedenken is dat je niet lang genoeg mixt.

Om te zorgen dat een bakring niet leerloopt doe ik altijd bakpapier onderin.

Je hart fluitsert, luister goed!

11

Hoi,

Wat vervelend zeg :( die stress is echt verschrikkelijk..
Is je oven wel goed??
Ik heb namelijk ook problemen met de oven gehad en toen ging het ook mis.
Mijn oven (ventilator) draaide niet op volle snelheid waardoor de temperatuur helemaal niet goed warm werd..Het zou wel toevallig zijn maar misschien is dat het?
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat het toch nog goed komt!

Groetjes Miriam.

12

hoe is het afgelopen met de taart ??
isdie goed uit de over gekomen ??

13

lieve dames... ik heb uiteindelijk maar andere hoeveelheden gemixed en toen is het goed gekomen.

ik had eerst 790 gram mix, 13 eieren, en 80 cc water. Dat is dus 2 keer mislukt

Nu dan uiteindelijk maar de hoeveelheid gepakt van het wilton sheetje voor de 28*28 taart. 30*30 staat er niet op. Toen dus een taart van 660 gram mix... Ok het is wel een ietsjes kleinertaartje geworden, maar ik durfde het gewoon niet meer aan om er wat mix en een ei extra bij te doen.

Wat ook zo raar was was dat de eerste 2 mixen gelig waren. Mijn mixen zijn altijd roomwit...

Taart is inmiddels ook al af en bekleed...

Bedankt allemaal voor het meedenken en al jullie hulp. Dat waardeer ik heel erg...

14

ging dit allemaal in 1 x in de mixer? anders ben ik bang dat je mixer gewoon zo'n hoeveelheid niet aankan. bij mij past het er trouwens ook niet eens in.

gelukkig dat het uiteindelijk wel goed is gekomen. wat een stress dan h

15

hmmm ja dat zou best eens de reden kunnen zijn. Het beslag bleef geel, dezelfde kleur als ik een gewoon "normaal formaat" beslag nog maar een paar minuutjes aan het mixen ben...

Volgende dan misschien eens in 2 x mixen dan...

bedankt voor je tip :Y :-D

16

ik lees dit topic nu pas,
waarom heb je mij niet ff gemaild, je weet toch dat ik in de buurt woon?
had je een hoop gestress bespaard!
groetjes,chantal

17

Als je mixt, moet je de poten nog kunnen zien, anders kan hij er geen lucht meer inkrijgen.

18

cedcait schreef:

ik lees dit topic nu pas,
waarom heb je mij niet ff gemaild, je weet toch dat ik in de buurt woon?
had je een hoop gestress bespaard!
groetjes,chantal

was je email kwijt en bedacht me niet dat het ook via de site kon. stom hoor van mij!!!

heb je trouwens nog interesse in de Dora of teletubbie taart?

19

witje75 schreef:

Als je mixt, moet je de poten nog kunnen zien, anders kan hij er geen lucht meer inkrijgen.

mmmm volgens mij had deze dame gewoon teveel vertrouwen in haar Kennie
(pffff lijk wel een barbie, whaaaaaaaaaaahahahahahaha)

20

Ik heb in de Kennie (patissier) nu net 600gr mix, 465 gr ei, en 60 ml water gemixt en ik denk dat dat voor deze toch wel de max is

Ging overigens prima,. heb 3 schitterende ronde kapsels 20cm diameter en dik 8 cm hoog per stuk

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

21

Waarschijnlijk heb je de oven te warm staan. Probeer hem voortaan iets kouder te doen en iets meer liefde aan de taart te geven, dan wordt het vaker mooi. Je hebt waarschijnlijk ook niet lang genoeg gemixd.

Groeten

22

Lizzy&Laura schreef:

Waarschijnlijk heb je de oven te warm staan. Probeer hem voortaan iets kouder te doen en iets meer liefde aan de taart te geven, dan wordt het vaker mooi. Je hebt waarschijnlijk ook niet lang genoeg gemixd.

Groeten

ze heeft hem 10 minuten gemixt en als je het hele stukje leest zie je dat we de reden al gevonden hadden.. te veel mix in de mengkom.

23

Ooooo, Sorry hoor.

24

Lizzy&Laura schreef:

Groeten

Wat is dat nou weer voor een vreemde reactie? Je doet net of het mijn eerste taart is En liefde aan de taart geven, sorry hoor. Wat moet ik nou met zo;n reactie?

25

Lientje: erger u niet, verwonder u slechts!!!!

Deze dametjes waren een beetje hyper door de crocusvakantie en trokken iets te enthousiast van leer op dit forum!

Je moet jong enthousiasme nooit in de kiem smoren, maar ze zijn al een paar keer wat 'teruggefloten'....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"