1

Onderwerp: 2 vraagjes om een goede taart te maken??

Hallo Dames!

Morgen wil ik mijn 3e taart gaan maken, maar tot nu toe heb ik een beetje pech gehad.
Niet met het bekleden op zich maar meer met het bakken van de taart zelf!
Mijn capsels zakken namelijk onwijs in!
Ik heb wel problemen met mijn oven gehad dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
Maar wat ik mij even afvroeg is... moet je ook in een bakspringvorm van 24 cm extra bakpapier doen om de rand hoger te krijgen?
En zo ja hoe plak je het dan vast of hoeft dat niet en houd je het gewoon vast terwijl je de springvorm vult met de buscuit mix? en dan blijft ie vanzelf staan??
Ik heb echt geen idee :nooo

verder heb ik nog een vraagje over het kleuren van marsepein..
Ik heb namelijk mijn laatste taartje gekleurd met een roze kleurstof en met een sate prikker wat uit het potje gehaald. toch had ik niet genoeg en had toen met dezelfde sate prikker weer wat uit het potje op de marsepein gedaan. Nu las ik pas dat je niet 2 x met dezelfde prikker op de marsepein mag komen met kleurstof. bederft het anders? ik ben bang dat ik mijn potje nu weg moet gooien :( wel zonde maarja gelukkig heb ik er nu van geleerd. Klopt mijn vermoeden??
Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes MamaMir

2

Re: 2 vraagjes om een goede taart te maken??

Als je zelf een hogere taart wilt, zou ik je bakvorm wel verhogen :) Dit kan gewoon met repen bakpapier, en die kun je vastplakken met vloeibare boter.

Wat betreft de kleurstof.. Ik heb ook weleens twee keer dezelfde kleur kleurstof gepakt met dezelfde sateprikker en ik heb geen idee of het nou echt zo'n ramp is :P Anders ben ik ook de pineut. Maar ik kan me niet voorstellen dat je voor elk puntje (vooral als het om dezelfde kleur gaat) een nieuwe prikker moet pakken.

Groetjes Laura!

3

Lautje. schreef:

Als je zelf een hogere taart wilt, zou ik je bakvorm wel verhogen :) Dit kan gewoon met repen bakpapier, en die kun je vastplakken met vloeibare boter.

Wat betreft de kleurstof.. Ik heb ook weleens twee keer dezelfde kleur kleurstof gepakt met dezelfde sateprikker en ik heb geen idee of het nou echt zo'n ramp is :P Anders ben ik ook de pineut. Maar ik kan me niet voorstellen dat je voor elk puntje (vooral als het om dezelfde kleur gaat) een nieuwe prikker moet pakken.

Hoi hoi :D

Bedankt voor je snelle antwoordt!
Dan ga ik in ieder geval de rand verhogen met bakpapier.. ik vroeg me al af hoe je zoiets vastplakt maar vloeibare boter klinkt goed. ik ga het proberen!

en wat betreft de kleurstof ben heel benieuwd! ik gooi mijn potje nog maar niet weg. het is wel erg lastig om voor elke keer kleur toevoegen je een nieuw prikkertje moet pakken.

Groetjes Miriam.

4

Ik pak ook niet steeds een nieuwe prikker. En gebruik de verfpotjes al een half jaar.
Zijn nog prima hoor.

5

Het gaat er meer om dat je geen marspein of fondant vanaf je prikker in het potje komt. Marsepein of fondant is minder lang houdbaar dan je potje kleurstof. Ik doe vaak met de andere kant van de prikker nog een keer door het potje.

Greetz Keet

6

keet schreef:

Het gaat er meer om dat je geen marspein of fondant vanaf je prikker in het potje komt. Marsepein of fondant is minder lang houdbaar dan je potje kleurstof. Ik doe vaak met de andere kant van de prikker nog een keer door het potje.

Ik gebruik inderdaad ook de andere kant van de sateprikker :)

Groetjes Laura!