Re: Waarmee bekleedt jij?
Marsepein: ik vond de fondant zo vies....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Waarmee bekleedt jij?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Marsepein: ik vond de fondant zo vies....
Ik vind qua smaak marsepein het lekkerst voor een taart, maar ik vind 't wel snel scheuren. MMF vind ik makkelijk om te maken en te verwerken, scheurt niet en wordt mooi strak, maar is wel heel zoet. En fondant ben ik nou mee aan 't oefenen, wel lekker en ik vind dat 't mooi te kleuren is.
blokken mmf.
Koop ze altijd bij de groothandel, maar ik vindt het super fijn spul
Jessica
Marsepein van de webshop vond ik erg makkelijk werken, maar je proeft wel dat het van mindere kwaliteit is. Zit weinig smaak aan en is valt wel zwaar.
ik heb laatst 2 taarten gegeven aan mensen die een banketbakkerij hebben gehad en die vonden het juist goede marsepein!
altijd marsepein, vind fondant vies, het droogt veel te snel waardoor er harde stukjes doorheen komen.
mmf heb ik nog nooit mee gewerkt.
Meestal met fondant....;)
Ik meng het ook wel eens met marsepein.....
Marsepein !! Heel leuk om mee te werken en lekker!
Pettinice vind ik echt vies, de vanille fondant van Ballina valt wel mee.
Mmf ligt hier nog ongeopend dus moet ik nog uitproberen.
Zelfgemaakte mmf vind ik niet zo lekker.
Ik heb altijd met fondant gewerkt en heb laatst mijn cupcakes met marsepein versiert, nou, vindt marsepein inderdaad veel lekkerder dan fondant
ik gebruik nu zelf gemaakt mmf van fluff, vind ik fijn om mee te werken, mooi kleuren en mooi glimmen als de taart klaar is. Maar voor rood gebruik ik fondant die ik gekleurd koop. Van de week ga ik eens mmf proberen te maken van marshmallows en ipv water iets van rood sap erbij. Misschien dat ik op deze manier toch eens mooi zelfgemaakt rood krijg .
Alleen maar marsepein!!!! Zelfs als het gevraagd wordt geen fondant
Marsepein is erg lekker, super makkelijk in verwerken, stevig (dus juist niet elastisch), mooi, scheurt niet, plakt niet, rolt mooi en makkelijk. Als je het maar op de juiste manier doet en mits je de juiste kwaliteit marsepein hebt
Met MMF (zelf gemaakt met poedersuiker en marshmallows....kleef-feestje gegarandeerd!) . Dit vond ik prettiger werken dan marsepein (scheurde bij mij toch sneller en was veel gekreukelder). En omdat het in 1x lekker wit is zonder extra dingen te moeten doen en ik een taart bekleed met MMF lekkerder vind dan met marsepein.
ik gebruik alleen maar MMF van de webshop! ik vind het superlekker, makkelijk te verwerken en iedereen vind het lekker voor wie ik ooit een taart gemaakt heb. soms voor diepere kleuren gebruik ik voogekleurde fondant (voor de dekkracht van de kleur), maar die meng ik dan weer half om half met de MMF en dan weer een beetje kleurstof, anders vind ik de fondant echt niet lekker. als de mmf in het begin te veel plakt kneed ik het door op een met poedersuiker bestoven aanrecht. dan is het plakkerige al snel weer weg...
bekleden met fondant
decoreren met marsepein of fondant, is maar net hoe mijn pet staat.
heb zelf 1 keer mmf gemaakt. Lukte wel, maar wat een kleefzooi om het te maken:O eenmaal klaar werkt het wel prettig
Ik gebruikt tot nu toe eigenlijk alleen maar fondant (Baksels). Marsepein vinden wij niet zo heel lekker, smaken verschillen he. Ik dit weekend een taartje gemaakt en heb de fondant gebruikt die ik op het cake event heb gekocht en waar we ook wat van bij de entree kregen. Ik moet zeggen echt super spul, heel goed te verwerken en echt heel lekker, absoluut niet te zoet.
Groetjes Carin
Nu voornamelijk marsepein. Vind ik tot nu toe het lekkerst. Ik wil nog de mmf van de webshop proberen.
Rineke, als je het heel even (paar seconden, plm. 7) in de magnetron doet, is het heeeeerlijk kneden!:Y
marsepein!
Fondant vind ik du ook niet lekker....
Alleen maar marsepein!!!! Zelfs als het gevraagd wordt geen fondant
Marsepein is erg lekker, super makkelijk in verwerken, stevig (dus juist niet elastisch), mooi, scheurt niet, plakt niet, rolt mooi en makkelijk. Als je het maar op de juiste manier doet en mits je de juiste kwaliteit marsepein hebt
maar carin... wat vind jij van de marsepein van de webshop? is dat goede of niet zo'n goede kwaliteit?
een aantal keren fondant en nu overgestapt naar MMF van de webshop en dat bevalt goed
Morgen avond mijn eerste taart bekleden met marsepein maar qua smaak weet ik al dat ik dat nooit zal gebruiken als de taart voor eigengebruik is.. er is hier iemand die het 'vies' vind
tis ook maar beter als ik het eigenlijk niet in huis heb ,... ik heb wel eens vreetbuien en dan marsepein in huis hebben ook al is het niet zo super lekker is nie goed
Ik gebruik altijd een mix van bakels en extra blanke marsepein van de webshop. Ik vind dat the best of both worlds. De elasticiteit en mooie witte kleur van de fondant en de smaak van de marsepein. Alleen als de taart een donkere kleur moet hebben gebruik ik alleen marsepein.
Nou ik dacht, laat ik eens wat anders proberen op fondant gebied, en dan ff kijken op het forum wat ik het beste kan nemen.
Dank zij jullie weet ik het nu helemaal niet meer
Wel mooi om te lezen dat er zoveel verschillende meningen en smaken zijn!
Denk dat ik maar de bakels ga proberen!
Nou ik dacht, laat ik eens wat anders proberen op fondant gebied, en dan ff kijken op het forum wat ik het beste kan nemen.
Dank zij jullie weet ik het nu helemaal niet meer
Wel mooi om te lezen dat er zoveel verschillende meningen en smaken zijn!Denk dat ik maar de bakels ga proberen!
Lastig h
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Waarmee bekleedt jij?