1

Onderwerp: Waarmee bekleedt jij?

De titel zegt het al: waarmee bekleed jij de taart? Wat vind je het prettigste werken? En waarom?

Jam Jam gimme some!

2

Re: Waarmee bekleedt jij?

Marshmellowfondant, omdat dat het minder plakkerig is dan marsepein. Fondant heb ik nog nooit gebruikt.

3

fondant !!!!! de bakels emmers van 5 kilo heb ik altijd
ik had eerst ballina maar die scheurd zo snel
marsepein vind ik zo plakken en ik lust het ook echt niet
marshmellowfondant is ook wel ok ... maar dat vind ik altijd te veel werk hahaha

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

4

Ik bekleed juist alleen maar met marsepein. Lekker elastisch en makkelijk te verwerken vind ik. Ik vind fondant zo plakken. Zo zie je maar....allemaal verschillende meningen.

Volg je hart...want dat klopt!

ballina fondant vind ik weer heerlijk werken ;) en de smaak is ook lekker!

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

6

Marsefond, heerlijk spul

Marsepein ik vindt fondant niet lekker en het scheurt en droogt sneller en ik vindt dat je snel scheurtjes ziet.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

noelle schreef:

fondant !!!!! de bakels emmers van 5 kilo heb ik altijd
ik had eerst ballina maar die scheurd zo snel
marsepein vind ik zo plakken en ik lust het ook echt niet
marshmellowfondant is ook wel ok ... maar dat vind ik altijd te veel werk hahaha

Deze gebruik ik ook. Met marsepein krijg ik altijd van die barstjes aan de rand!

9

Ik gebruik ook altijd de fondant van bakels!

10

Ha ha, zo zie je maar: zoveel verschillende meningen! :D
Het enige wat erop zit is zelf uitproberen, en vooral... proeven ;)
Aan mij heb je ook niets, want ik gebruikt alles, hangt maar net af van de taart, van m'n bui en van wat ik in huis heb :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11 Laatst bewerkt door Pooh (30-01-2009 13:55)

Fondant, marsepein vind ik zo vies :S

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

Marsepein voor de taart, fondant voor lettertappits.

13

Marsepein als het moet, rolfondant als ik zelf kan kiezen. Liefst MMF (uit de webshop) maar ook wel RegalIce of Ballina paste-to-cover. 't Enige wat ik eigenlijk nooit gebruik is PettinIce (van Bakels dus).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

RegalIce! Eigenlijk altijd. Ik heb een tijdje Pettinice gebruikt, maar dat vind ik niet fijn werken en ook niet lekker. Ik vind ook MMF niet lekker, maar dat is dan wel weer handig om mee te puzzelen. Marsepein alleen als het moet.

15

Zowel marsepein, fondant en mmf.

Marsepein vind ik zelf het lekkerst, fondant het makkelijkst en mmf is het goedkoopst.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

16

Met fondant (bakels, nu nog kiloverpakking), vind marsepein niet lekker!

Enjoy!

17

Met MMF. Marsepijn barst bij mij ook bij de randen en de MMF is goed mee te werken en is ook nog lekker.

Groetjes Fatima

Fondant, maar dan niet de RegalIce, wat is die smerig zeg.
En als het gevraagd wordt ook marsepein.

19

Echt grappig om dit te lezen ;) Ik vind dus zelf marsepein het lekkerste werken, en ook het lekkerste smaken, maar heb dit denk ik via de genen van mijn moeder

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

20

Marsefond, 'best of both worlds' ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Marsepein, wel goed soepel kneden......nooit last van scheuren enz enz , maar je moet er van houden , de smaak is erg uitgesproken.

22

Marsepein van de webshop vond ik erg makkelijk werken, maar je proeft wel dat het van mindere kwaliteit is. Zit weinig smaak aan en is valt wel zwaar.

23

Marsepein! Vind ik en de rest hier thuis heerlijk, dus eigenlijk nog nooit fondant geprobeerd. Heb het wel in huis, maar vind het vies smaken, dus mss eens voor een opdrachtje...

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

TruIvy schreef:

Marsepein van de webshop vond ik erg makkelijk werken, maar je proeft wel dat het van mindere kwaliteit is. Zit weinig smaak aan en is valt wel zwaar.

Waar haal je dan lekkere marsepein?

25

Hier thuis houden we niet zo van marsepein. Dus qua smaak liefst fondant; van bakels/pettinice. Deze plakt niet zo maar is vrij hard om te kneden en lastig een strakke taart mee te krijgen maar vinden wij wel het lekkerst. Vindt die van regalice vreselijk plakken en lastig om mee te kleuren. Soms gebruik ik marsepein om te bekleden,plakt ook zo maar wel beter om een mooie strakke taart te krijgen vindt ik en scheurt minder snel. Dus tja voornamenlijk fondant en indien voor een ander dan marsepein.

Groetjes Rineke