Onderwerp: Help! Kapsel (en meer!) voor Barbie mislukte.. AAHH!
Hoihoi allemaal,
Zaterdag was mijn nichtje jarig en mijn tante wilde graag een barbietaart. Ik ben wel in voor een 'uitdaging'. Twee tulbandvormen gekocht. Tevens heb ik een Kennie gekregen dus ik gooide de mix erin met de K-klopper (had denk ik beter de garde kunnen gebruiken maar durfde dat niet echt nog) en liet het een tijdje mixen. Voor mijn gevoel rees het alleen niet zo hoog als met mijn handmixer, maar ik dacht, vooruit. Ik goot het in de siliconen tulbandvormen maar deze rezen tot mijn verbazing niet zo hoog als ik gewend was.
Vervolgens de cake gevuld en afgesmeerd (met botercrememix van de bakzolder) en twee uurtje in de koelkast gehad Fondant erover heen (hij heeft wel tijdje buiten de koeling gestaan, ik denk een uurtje of 1,5/2) en versieren en tada. Toen hier in de koude gang (leidt naar niet-geisoleerde garage dus is koud, maar in de schuur vroor het dus ik denk ik zet hem in de gang) gezet en de volgende dag meegenomen naar mijn tante. De jurk bleek vrij bobbelig geworden te zijn, er lag een heeeel klein plasje fondant op het taartkartonnetje (was maar een paar druppels, maar had het nog nooit gezien) en het biscuit was me toch een partij zompig, net cake zeg maar ipv luchtig.
Een ramp dus, al vonden de gasten hem wel goed te doen maar ik absoluut niet. De vieze biscuit ligt vast aan de mixer (maar hoe lang en welke snelheden mixen jullie eigenlijk?) maar ligt het ook aan de siliconen vormen? Ik gebruik die nooit maar die kon ik alleen vinden.. En hoe kan het dat de taart ging zakken aan de buitenkant? Hebben jullie dat wel eens met botercrememix?
Normaal gaat het allemaal gesmeerd, geen zakkers, geen bobbels, lekker biscuit, maar DIT.. Wat een ramp, ik baal er nog van.