1

Onderwerp: eerste taart een feit! wat vraagjes!

mijn eerste taartje is een feit hoor. maar oh oh oh wat ben ik toch verschrikelijk lang bezig geweest met dat marsepein.

eerst gekleurd met rood. toen gekneed met wit samen (wilde marmer) en maar plakken plakken plakken. uitgerold op doorzichtig kadopapier (had ik hier ergens gelezen ) maar het plakte vast aan dat papier. dus alles weer gekneed en eerst papier (nieuw stukje) ingevet en daarna weer proberen uit te rolen . plakte het weer vats. dus ik mijn aanrechtbald (natuursteen) ingevet en daar geprobeerd . nou na de derde poging was het eindelijk gelukt! maar van dat marmereffect was niets meer te zien door al dat kneden tussendoor!

oh ja ook nog geprobeerd met frituurvetblok maar niets.!!!

heeft iemand de gouyden tip voor mij?

en ook nog de vraag hoe dik jullie de marsepein houden. want bij mij zag je de biscuit erdoorheen?

en de laatste:

hoe bewaren jullie de taart voordat jullie hem weggeven (of verkopen)
ik had hem gevuld met frambozenmousse, botercreme extra en jam!

alvast bedankt meisjes

en respect dat jullie zulke schiterende creaties maken want jeetje was is dat moeilijk zeg! ik ga morgen mijn eerste boebies proberen te maken maar zie er nu al een beetje tegenop hihihihi vooral tegen de huidskleur maken!

2

Re: eerste taart een feit! wat vraagjes!

Hallo Donique

Je vertelt over doorzichtig kadopapier maar het moet doorzichtig tafelzeil zijn! Kun je kopen bij de Marskramer,zit op een rol,je kunt elke gewenste hoeveelheid af laten snijden.Beetje bestrooien met b.v. poedersuiker en het plakt echt niet meer hoor!

De dikte van je marsepein; dat verschild voor iedereen,ik hou zelf ongeveer de dikte van een 2 Euro muntstuk aan.

De taart bewaar ik in een taartdoos in de koelkast.

( Huidskleur; een kl

Carpe Diem !

3

oke dus taart met marsepein  mag wel in de koelkast? daar hoor ik namelijk verschillende verhalen over! maarja met een slagroom vulling lijkt het me wel dat dat beter is!

alvast bedankt voor je antwoord!

4

Ja hoor,gewoon in de koelkast.Als je hem eruit haalt gaat hij een beetje "zweten" ,dat ziet eruit als glimmen.Is niet erg,gaat vanzelf weer weg,komt door het temperatuurverschil. Maar let op: NIET AANKOMEN !! Anders wordt het een drama-taart.

Monique63

Carpe Diem !

5

ik gebruik altijd crisco
daar smeer ik mijn tafelzeil een beetje mee in, eventueel ook wat op je handen
super spul! je marsepein zal nooit meer blijven plakken

taarten maken werkt echt verslavend, steeds weer nieuwe ideeen die je wilt uitproberen

6

ja die crisco heb ik vaker gehoord en ben ook naar de makro geweest om het te zoeken maar ze hadden het niet. dus ik ga dinsdag even naar de sligro om te kijken of hun het wel hebben!

oke nou ik ga aan mijn tietentaart beginnen. heb net de bokkepootjesvulling gemaakt en ga nu proberen om de huidskleur te maken.

heb helaas alleen geel rood roze blauw en bruin. dus ga proberen met geel en bruin te mixen. anders word het maar een negerin. die bruin weet ik wel te maken! hahahahah word vast lachen. wish me luck!

7

als je de marsepein kleurt gaat het altijd plakken... wat ik doe is even wegleggen in plastic folie en laten rusten en daarna is de plak weg en kun  je er gwoon makkelijk mee werken....
succes met de boobies!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com