1

Onderwerp: golden syrup, is dat hetzelfde als...

.. gewone pannenkoekenstroop van Gilze bv?
Dit was de enige die ik bij AH zag staan.

Ik heb het nodig voor een koekjesrecept.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

2

Re: golden syrup, is dat hetzelfde als...

Nee, pannenkoekenstroop is donkere stroop en golden syrup is blanke (gelige) stroop.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

is dat wel te koop dan hier in NL? Heb nooit blanke stroop gezien of moet je speciale winkels hebben??

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

4

Ik heb wel gelezen dat je golden syrup (soms) kunt vervangen door gewone suikerstroop van van Gilze, maar dat het wel ff net anders smaakt.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

slagroomtoefje schreef:

is dat wel te koop dan hier in NL? Heb nooit blanke stroop gezien of moet je speciale winkels hebben??

Bij de Vomar kocht ik het, Lyle`s Golden Syrup heet het. Ze hebben het ook vaak bij een Toko of Chinese winkel.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

ik dacht dat Jumbo het ook in het assortiment heeft (hier dan toch, bij de bakspullen als ik me niet vergis)

7

Ze hebben het wel bij planet cake, daar heb ik het gekocht.
Maar als het voor het koekjesrecept van Lindy smith gaat (waar ik de golden syrup  voor gekocht heb) dan vraag ik me nog af wat CASTER SUGAR is.

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

8

caster sugar is eigenlijk kristal suiker maar dan fijner. Het is te vervangen door basterdsuiker maar ik zag laatst bij de supermarkt fijne kristalsuiker staan. Dat zou vergelijkbaar kunnen zijn.

Nathalie schreef:

ik dacht dat Jumbo het ook in het assortiment heeft (hier dan toch, bij de bakspullen als ik me niet vergis)

Oke bedankt, hier maar eens een jumbo opzoeken.

Niekie schreef:

Maar als het voor het koekjesrecept van Lindy smith gaat (waar ik de golden syrup  voor gekocht heb) dan vraag ik me nog af wat CASTER SUGAR is.

Ja daar wilde ik het ook voor hebben.
Caster sugar is dacht ik bastardsuiker....
Maar nu er over nadenk, voor het recept van PP gebruik ik idd fijne kristalsuiker.
Hmm zou het nou veel uitmaken??

De verhoudingen qua suiker zijn ook anders in de recepten, misschien ook door de suiker. Ik gok maar wat.

10

Vorige week stond het bij de Action heb het gelijk gekocht.

groetjes van Ann

11

Ik heb het gisteren nog bij de Xenos gezien.