Onderwerp: Play.com / taartboeken
Voor het geval het nog niet bij iedereen bekend is: via play.com kun je ook een aantal leuke taartdecoratieboeken bestellen. Ze verzenden zonder verzendkosten. Meestal duurt het ongeveer een week voor je iets binnen hebt (ze verzenden vanaf de Kanaaleilanden). Ook hebben ze sinds kort net als Bol tweedehandsboeken, dat kan soms erg veel geld schelen. Tot nu toe niets dan goede ervaringen met Play, ook wanneer er iets zoek raakt (destijds met de aanslagen in London lag de post overhoop - ik denk dat mijn pakketjes toen ook gescand zijn op de aanwezigheid van explosieven ). Het enige 'nadeel' is dat je een creditcard nodig hebt om te bestellen. (Nou ja, het enige echte nadeel is eigenlijk dat ze zo goedkoop zijn dat je je arm koopt =P).
Even een overzichtje van mogelijk interessante boeken:
Pretty Party Cakes - Peggy Porschen E13,99
Romantic Cakes - Peggy Porschen vanaf E14,67 tot E20,49
Cupcake Magic - Kate Shirazi E8,49
* The international school of sugarcraft Bk 1 Beginner - Nicholas Lodge & Janice Murfitt E13,99
* The international school of sugarcraft Bk 2 Advanced - Nicholas Lodge & Janice Murfitt E13,99
* Sugarcraft Flowers - Claire Webb E13,99
* Celebrate with a Cake - Lindy Smith vanaf E11,26 tot E13,99
* Cakes to inspire and desire - Lindy Smith vanaf E13,82 - E16,49
Cake Decorating Step by Step - Angela Nilsen & Sarah Maxwell E6,99
De laatste twee boeken heb ik zelf. Die laatste is wel prettig voor beginners, staat veel info in over de materialen, duidelijke uitleg, recepten, enzovoorts. Het boek van Lindy Smith vind ik even wat minder, omdat het allemaal wat moeilijker te maken is en je hebt meer materialen nodig. Ze maakt ook veel gebruik van ijzerdraad en kralen en ik vind dat soort dingen niet thuishoren op een taart - het is geen bloemstuk...