1

Onderwerp: bonbonblocvulling mislukt....help

Vandaag heb ik de bonbonblocvulling geprobeerd te maken. Tot 3 keer toe mislukt....wat doe ik fout.
Ik heb de slagroom in pannetje gedaan en de chocolade langzaam gesmolten. Met een garde goed de chocolade geroerd en toen laten afkoelen. Na afkoelen met de mixer als een gek staan mixen.......maar helaas.
Wat doe ik fout?????heeft iemand tips???

2

Re: bonbonblocvulling mislukt....help

Wat is er dan fout gegaan?

lekker duurt het langst!

3

misschien een nachtje in de koelkast zetten

4

Oh sorry, had niet duidelijk gezegd wat er fout is gegaan....De mengsel werd maar niet stijf

5

nachtje in de koelkast, en hij zou dan stijf worden. heb dit wel vaker gelezen hier op het forum :)

6

yep, een paar uur in de koelkast :Y

lekker duurt het langst!

7

en wordt het dan vanzelf stijf???? sorry hoor, maar ik ben nog niet zo lang bezig en weet nog niet precies hoe alles moet.

8

ja dat word dan stijf :)

9

onwijs bedankt hoor.
ik blijf het maar raar vinden dat iets wat zo vloeibaar is dan stijf wordt.... Ik ga het morgen nog een keer proberen!

10

bij de truffeltaart die ik heb gemaakt, werd de chocolade al naar 4 uur stijf.

Zo en nou hebben we het genoeg gehad over stijf :lol:

11

Ik deed er ook nog een zakje klopix door. Met het opkloppen na het koelen werd 'ie echt goed ehhh... stijf... :D

Groetjes,
Rhod

12

Ik zet hem eerst in de koelkast, en daarna opkloppen. Dat gaat prima.

13

mischien een zakje klop fix er bij doen wil gaan helpen

groetjes lorie

14 Laatst bewerkt door joycemvpepper (16-11-2008 11:39)

wel eerst de slagroom stijf kloppen he met eventueel klopfix en dan pas de gesmolten bon bon blocvulling er doorheen spatelen , hoef je dan niet meer te mixen..

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

15

Gisteren toblerone-mousse gemaakt maar toch in een pannetje de slagroom en toblerone gedaan. Toblerone gesmolten en na afkoelen met klopfiz opgeklopt. Poosje terug in koelkast en werd toch ...uh....st....stevig. Zoals mousse hoort te zijn.

En hij was heerlijk!!!

Volg je hart...want dat klopt!

ik had nog ganachoe over van het weekend, dacht "dat klop ik dan wel op als vulling, even kijken hoe dat smaakt".
Maar dat afkoelen heb ik erg letterlijk genomen, heb het pannetje na afkoelen niet opgeklopt maar zo in de koelkast gezet. Het is nu lekker dik zeg maar.

Ga proberen vanavond even bij te laten komen en dan alsnog op te kloppen.
Dat zou toch moeten lukken?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

17

witje75 schreef:

Ik zet hem eerst in de koelkast, en daarna opkloppen. Dat gaat prima.

Ja dus dat kan zeker.

18

Ik kwam dit tegen via de zoekfuntie, is al iets oude vraag, maar bij mij mislukt de bonbonbloc creme ook!

Heb gewoon de slagroom in een pannetje gedaan (helemaal niet zo warm, er waren nog lang geen bubbeltjes langs de rand zegmaar), daar de bonbonbloc in gesmolten. Toen echt een poos in de koelkast, klopfix erbij en mixen maar. Ook bij mij werd het niet stijf. Op den duur veranderde de structuur, heb ik er dan boter van geslagen misschien?...

Wordt het ook stijf als je het al hebt geklopt en het dan voor een tweede keer in de koelkast zet? Of moet het gewoon echt stijf worden wanneer je het uit de koelkast haalt en dan met klopfix gaat mixen?

Super bedankt alvast!

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

19

Vreemd, je kan het natuurlijk over een paar uurtjes nog eens proberen.
Als het weer echt koud is.
Hopelijk lukt het dan wel.

je kan slagroom ook alleen maar stijf kloppen als het is gekoeld, afgekoeld en gekoeld is niet hetzelfde ;)

21

ah okej, maar dat ik er boter van zou hebben geklopt, zou dat ook kunnen?

(Ik heb het trouwens maar gewoon in de taart gestopt,was niet helemaal vloeibaar meer. wat over was in de diepvries, ben heel benieuwd hoe het daar weer uit komt:p)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

22

Volgens mij kan je geen boter ervan kloppen, als het niet stijf is geweest.

23

okej:) Bedankt in elk geval. Volgende week ga ik het gewoon nog een keertje proberen, het is namelijk wel echt heel lekker! :Y