1

Onderwerp: geen taart meer in de vriezer :(

ik stop nooit meer een beklede taart in de vriezer :( :(

Hij staat te ontdooien en smelt zo ongeveer, alle kleuren lopen door. Is dat normaal met de voorgekleurde marsepein van funcakes? Heb er zwaar de balen in!

Kan ik nog iets doen om hem een beetje te redden? Heb hem vanavond nodig en staat nu op mn aanrecht te 'huilen'

2

Re: geen taart meer in de vriezer :(

Wat zonde zeg! Echt alle kleuren aan het doorlopen? Ik weet wel dat als je je taart uit de vriezer haalt, hij een beetje gaat zweten (door het warmte/kou verschil) en dat ie daarna weer normaal "opdroogt" Dus ik hoop echt dat dit bij jou ook het geval is! Sterkte!! Want het is z

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

3

Hier precies hetzelfde, het huilen staat me nader dan het lachen momenteel....

Hoop voor je dat het nog allemaal goed komt!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

4

mij hebben ze gezegd dat je hem 24 uur van te voren eruit moet halen en in de koelkast moet zetten. en dan vlak voor gebruik eruit halen...

peet78 schreef:

mij hebben ze gezegd dat je hem 24 uur van te voren eruit moet halen en in de koelkast moet zetten. en dan vlak voor gebruik eruit halen...

dat heb ik ook wel eens gehoord, was het een beetje vergeten gisteravond.

Niks lukt vandaag, ik ga in een hoekje zielig zitten zijn denk... stomme taart!

Milouk schreef:

Hier precies hetzelfde, het huilen staat me nader dan het lachen momenteel....

Hoop voor je dat het nog allemaal goed komt!

zullen we dan maar samen in een hoekje zielig zitten zijn ;)

Het komt heus wel goed bij jou! Succes!!

7

kop op meiden, laten ontdooien op een koele plaats liefst in de doos..ik ga duimen dat het nog goed gaat komen.

8 Laatst bewerkt door Carin (24-01-2009 16:27)

Er zijn wel wat "regeltjes" aangaande het vriezen en ontdooien van taarten, maar de marsepein van funcakes kennende lijkt mij die er helaas ook debet aan. Ik koop het spul in ieder geval nooooooooooooit meer :nooo.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Ik denk dat de 'regeltjes' meer invloed hebben dan het merk marsepein...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10 Laatst bewerkt door Carin (24-01-2009 18:44)

Het merk op zich (als in de naam op de verpakking) zal er vast niet toe doen nee, maar de kwaliteit wel :x
Het vries/dooi gebeuren is niet d

Groetjes, Carin

11

Ik WIST dat Carin nog even zou reageren toen ik dit vanmiddag las, hahahaha :lol:!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12 Laatst bewerkt door Carin (24-01-2009 20:11)

:lol:

Groetjes, Carin

13

Waarom pakt het systeem eigenlijk: :D niet als ik all

Groetjes, Carin

14

Carin schreef:

Het merk op zich (als in de naam op de verpakking) zal er vast niet toe doen nee, maar de kwaliteit wel :x

En dat spreek ik juist tegen.

Het vries/dooi gebeuren is niet d

15

:D

16

Carin schreef:

Waarom pakt het systeem eigenlijk: :D niet als ik all

17

Ik snap het niet. Als ik all

Groetjes, Carin

18

Ik zou 'm in ieder geval niet zo uit de vriezer op het aanrecht zetten. Dan krijg je echt onwijs veel condens erop. Ontdooien in de koelkast dus en daarna verder opwarmen op het aanrecht.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

19

Nou, ik ga me wel een beetje zorgen maken nu!
In m'n vriezer staat een hele lange smalle taart (spoorrails) voor de verjaardag van m'n zoontje. Ik had 'm al van te voren gemaakt, omdat wij op de dag voor z'n verjaardag terugkomen van vakantie.
Nu is 'ie alleen te groot voor in de koelkast. Daar kan ik 'm dus niet laten ontdooien.

Wat nu???? :think:

Groetjes,
Rhod

20

Ik heb dus net mijn eerste taart in de vriezer gegooid, lees ik dit!!

Mijn zoon zou vanmorgen kampioen worden, ze hebben alles dik gewonnen, hadden aan 1 punt genoeg en verliezen!!! Zat ik daar met de taart. Die heb ik dus in de vriezer gegooid. Nou maar hopen dat het ontdooien hier wel goed gaat, en dat ze nu volgende week wel kampioen worden.

Ik heb geen taartdozen om hem in te zetten en eigenlijk ook niet echt plek in de koelkast. Nou ja, gelukkig hebben we de foto's nog!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

21

dat is waardeloos zeg! heb je zoveel tijd eraan gespandeerd, heb je dit!!!!

Misschien de bekleding opnieuw doen? is dat een optie?

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

22

Ik heb vorige week ook voor het eerst een beklede taart in, en ook weer uit de vriezer gedaan.
Ook bekleed met funcakes marsepein en helemaal niks aan het handje hier.
Inderdaad in een doos (binnenste buiten, dus de grijze kant als binnenkant) en daar omheen een pedaalemmerzak in de vriezer. En toen ik 'm eruit haalde, de pedaalemmerzak eraf en in de doos in de koelkast gezet. En pas kort voor gebruik (maximaal een half uur heb ik ergens gelezen) uit de koelkast halen en aan de lucht laten drogen en vooral NIET aankomen. Ging prima!!

Het zal vast wel al eens genoemd zijn op het forum, maar tot afgelopen donderdag wist ik het ook niet: Als je een taart gaat invriezen, moet je de taartdoos binnenste buiten vouwen. Normaal doe je de gladde, witte kant aan de binnenkant, maar dan moet dus juist de grijze, stroeve kant binnen. Dat neemt namelijk een beetje vocht op tijdens het ontdooien! Heb ik uit zeer betrouwbare bron ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

23

Ik heb ook 1 x een negatieve ervaring met ontdooien gehad (terwijl ik alle regels correct had toegepast). De rode en zwarte marsepein ging smelten/doorlopen. Toen gebruikte ik nog voorgekleurde marsepein voor rood en zwart. Inmiddels kleur ik alles zelf. Vorige week kwam nog een pakje voorgekleurd rood tegen (overigens geen Funcakes maar was van piece of cake) en heb dit door de kinderen laten gebruiken. Toen ik deze taartjes uit de koeling haalde, bleek het rood enorm te gaan zweten (wat anders niet gebeurd). Het lag bij mij dus wel degelijk aan de voorgekleurde marsepein!

Groet, Jolanda

Berichten [ 23 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » geen taart meer in de vriezer :(