1

Onderwerp: Lactose vrij, kwark? Tips?

Omdat ik zelf o.a. lactose intollerant ben en nog wat hier thuis, valt normale vullingen als kant en klare toetjes, en slagroom al helemaal af. Nu wil ik toch wat gaan experimenteren. Gewone normale naturel kwark mogen wij wel (met mate) normale yoghurt of nog liever de soja variant er van. Zijn er mensen met tips voor recepten hier voor?

Kunnen bijv botercreme toefjes op een cc ook gemaakt worden van kwark?

Of een taart vulling met iets van vruchten?

tips? ideeen? Alles is welkom!

Re: Lactose vrij, kwark? Tips?

Ik herken het helemaal, mijn dochter is namelijk lactoseintollerant en ik heb gisteren een taart gemaakt voor iemand met een koemelkallergie.
Wat ik dan altijd doe is het basisbiscuit bakken volgens het recept wat hiernaast bij recepten staat. Dijkje spuiten en afsmeren met botercreme gemaakt van wajangboter. Ik vul de taart dan met een laag jam en dan met banketbakkersroom ook gemaakt volgens het recept wat hiernaast staat, alleen gebruik ik dan water in plaats van melk en dat smaakt prima. Bekleden met fondant of zelfgemaakte mmf en je hebt een volledig lactosevrije taart!

Wist je trouwens dat er tabletjes bestaan zodat je wel iets kunt eten waar lactose in zit?

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes!

Groetjes Saskia.

Verander wat je niet kunt accepteren, en accepteer wat je niet kunt veranderen!

Oh ja, en je hebt ook slagroom van het merk Minus L, dat is ook lactosevrij, en daar kun je dan weer vruchtjes o.i.d doordoen.
Of pure chocola erdoor doen en dan heb je chocolademousse.

Oke, nog 1 ding :D, weet niet of ze het nog hebben maar ik heb laatst bij de Lidl pakjes mousse gekocht. Chocolade en nog een andere smaak, machiatto of zoiets. Daar zit geen lactose in. Je moet dan melk toevoegen, en dan kun je gewoon sojamelk toevoegen, smaakt prima. Zijn lichtblauwe pakjes, van dat lightspul wat ze bij de Lidl hebben, maar volgens mij hadden ze het maar tijdelijk.

Euh......nee....nu weet ik even niets meer hahaha :D.

6

In de natuurwinkel hebben ze soyatoo. Sojaslagroom die je zelf kan stijfkloppen. Heerlijk met fruit erdoor!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Banketbakkersroom maken met sojamelk gaat ook heel goed!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"