Onderwerp: Boter creme en banketbakkersoom vraag
Hallo baksters, ik heb eenvraag, in principe zijn er tientallen topics en onderwerpen die er al bestaan. Maar kennen jullie dit dta er zoveel informatie is en zoveel tips dta ik nu gewoonwge niet meer weet en heb even concreet advies nodig.
Ik heb een workshop gevolgd taart decoreren en datw as zo leuk dta ik hier nu verder mee wil. Ik wil het als beginneling en ieman did efulltime werkt met weinig tijd makkelijk maken. De biscuit mix heb ik al gekocht want het zelf maken lukt nog niet echt. Kwestie van oefenen snap ik. Maar nu de botercreme, op de workshop had ze die al gemaakt en heb ook het recept meegekregen,maar toen ik die maakte vond ik hem niet zo lekker. En nu lees ik ook veel over banket bakkersoom en banketbakkerscreme en dingen als suikerbakkerspoedersuik(???) hellpp..
mijn vraag is dus, is het beter de boter creme te gebruiken om de taart af te smeren? vanwege de structuur? dus steviger?zoja dan lukt het mij nog wle om boter creme te maken :-D maar kan ik de peodersuiker in de winkel kopen is het normale poedersuiker die je ook over pannekoeken strooit?en nu de vulling. Ik dnek dta banketbakkersroom lekkerder luchtiger is( tenminste dta is mijn smaak). maar de cruciale vraag is dit ook in een mix variant te koop? en kan ik dta in de reguliere winkel vinden? zoniet waar kan ik een simpel recept vinden ( smaakjes toevoegen enzo lukt me wel dus graag een basis recept). Ik hoop niet dat ik iedereen irriteer met deze topic waarvan het onderwerp verspeid is over tientallen, dus een verwijzing naar een andere topic vind ik erg verwarrend. Er zijn veel tips gevorderen, ik wil nu even goed bij het begin beginnen. Hopelijk krijg ik reactie en alvats bedankt!! PS ik decoreer alleen nog maar met marsepein ik heb in andere topics gelezen dat het relevant is om te weten zodat je je vulling op aanpast!