1

Onderwerp: 'Damanja' is geboren, klaar voor kraamfeest....

Hallo allemaal,

Eerder heb ik jullie er al van op de hoogte gebracht dat mijn collega zwanger was en in januari zou bevallen. Dit is dan ook gebeurd vorige week woensdag 14 januari, toen is ze ingeleid en is de kleine gehaald. De kleine was ook echt klein, namelijk 2340 gram. Ze heet Damanja en is gezond, maar moet eerst nog wel goed aansterken en groeien/aankomen.

Op zondag 1 maart staat het kraamfeest gepland. Ik moet dan 100 mini boltaartjes maken maar weet nog steeds niet hoe ik de taartjes moet bekleden/versieren. Omdat ik er zo veel moet maken en ook nog eens ga samenwonen in februari moet het dus niet te veel poespas zijn. Ik boetseer nooit dus daar ga ik ook nu nog niet aan beginnen.

Wie geeft mij goeie tips voor een simpele maar toch mooie decoratie? Ik zat zelf te denken aan het kapsel roze te maken, bekleding met witte fondant, maar dan....? Ik had ergens ook iets gelezen/gezien dat iemand het topje bovenop het taartje deed insnijden en de flappen naar buiten buigen. De binnenkant had dan een andere kleur....misschien dat ik die binnenkant dan roze kan maken en in het 'gat' roze met witte muisjes kan doen?

Maar hoe zouden jullie dan de naam erop zetten? Ik ben nog niet zo goed met het spuiten van icing, dat breekt bij mij iedere keer!Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben!?

Alvast bedankt....

2

Re: 'Damanja' is geboren, klaar voor kraamfeest....

Met die flappen naar buiten is een leuk idee maar neemt wel veel tijd in beslag. Je heb geen geboortestempels of tappits??

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Kun je niet iets doen met simpele uitstekers in baby thema? Daar kun je een klein taartje toch snel en mooi mee versieren. Of je gebruikt de beroemde kruidvat stempels om leuke motiefjes in je fondant te maken. Boetseren voor 100 taartjes is ook wel erg veel! Welke maat ga je dan gebruiken voor je boltaartjes, want moeten het echt 1 persoons taartjes worden?
Haar naam zou ik ook gewoon met tappits doen of met de simpele uitstekers (zoals van de Hema) als je niet met de lettertappits overweg kan.

Ik denk zelf persoonlijk dat je met dat idee van de punten bovenop de taart wegflappen veel tijd kwijt bent maar dat is mijn idee. Want je wilt dat natuurlijk wel netjes doen!

Ik heb zelf een keer een groter boltaartje gemaakt (action schaal van 15 cm) en daar 2 muisjes op geboetseerd en een strik en met simpele uitstekers de naam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DLBYVGL8.jpg

Ik weet dat ik zei dat boetseren misscien te veel werk is, maar dit zijn echt simpele kleine muisjes. Misschien is dit een idee??

Veel succes verder met denken!

4

Die flapjes zou ik zeker niet 100 x doen, wat een boel werk wanneer je daar de tijd niet voor hebt...
-Witte bekleding met een roze geboetseerd muisje? Dat is niet moeilijk en niet veel werk.
-Een roze margriet met wat glimmertjes erop? Mooi randje eronder? Margrieten steek je achter elkaar uit.
- Wit/ roze gemarmerd met een glitter margriet?

100x een naam is ook erg veel werk. Kun je niet 1 groter taartje doen met de naam en de rest er mooi omheen presenteren?

5

Ik heb geen tappits of uitstekers in baby thema. Is er misschien iemand die de beroemde stempels van de kruidvat voor mij zou kunnen kopen en opsturen? Ik kan ze hier namelijk nergens te pakken krijgen!

6

Wanneer heb je ze nodig? hier bij ons hebben ze er nog heel veel....

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

7

Ze houdt zondag 1 maart haar kraamfeest, dus ik begin binnenkort wel met de voorbereidingen en bakken. Dus als je ze misschien voor mij zou willen halen en opsturen, graag! Dan ga ik gelijk beginnen met oefenen....zou ik wel heel blij mee zijn!

Dat hoor ik dan graag van je!

8

das goed...dan breng ik ze morgen voor je mee en dan stuur ik ze meteen voor je op!
(stuur me even een mailtje met je adres)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl