Lady_Sharon schreef:Mijn recept is veel sappiger dan de mix. Zijn velen in Noorwegen die dit recept zijn gaan gebruiken. Ook lukt de biscuit veel beter en wordt heel gelijk tijdens bakken.
Voor een vorm van 25 cm
4 eieren
3 dl suiker
20 min met de handmixer mixen
3 dl bloem
1 1/2 tl bakpoeder
mengen en zeven. Leper voor lepel bij mengsel voegen
tot slot 1 dl kokend water toevoegen (maakt beslag heel luchtig).
35 minuten op 175 graden midden in de oven.
Als biscuit klaar is uit de vorm halen en de vorm weer over biscuit leggen en zo laten afkoelen.
Als de biscuit over de rand van de vorm is gekomen moet je die voorzichtig los maken zodat de taart, tijdens afkoelen niet in het midden inzinkt.
Taart word nog sappiger als je em een nacht laat staan met vulling erin.
Zo, ik heb deze dus even uitgeprobeerd, al was ik wel iets eigenwijs.
Ik heb er toch verhoogd naar 5 eieren, omdat dat in ieder recept nodig was, om een 25 cm taart te vullen. Dus 5 eieren, 3,75 dl. bloem en suiker en bijna 2 theelepels bakpoeder.
Na, ik stond echt verbaasd, ik heb wel 3 verschillende recepten hier uitgeprobeerd, en heb nu de mix van de webshop.
Die werd dus het hoogst. De anderen 2 cm. tot 4 cm. lager.
Nu, ik kon de schaal met 2/3 vullen, en had niet verhoogd.
Dit ging maar net goed, want hij werd net zo hoog als de mix van de webshop!
Alleen 20 min. mixen, wat duurt de tijd dan lang zeg!
Dus ik heb de bloem er door heen gelepeld, en het kokend water stevig geroerd.
Resultaat: Stuk dunner beslag, wat dus niet gladgestreken hoeft te worden, en bleef helemaal recht, geen buld in het midden.
Nu uit de oven gehaald, en toen zakte hij toch weer 2 cm in, maar dat deden ze bij mij altijd al.
Resultaat heb ik op de foto gezet. Hier is hij dus al geslonken.
Lady-Sharon: Hartstikke bedankt. Dit is echt het recept, als je geen mix wil of hebt.