1 Laatst bewerkt door precyll (14-01-2009 14:02)

Onderwerp: nieuw! en uit friesland

hallo,

nou ik zal maar beginnen om mezelf voor te stellen, ik ben patricia, 30 jaar (bijna), moeder van 2. willow van 6 en lyam van 3. ik ben ziekenverzorgende, maar werk parttime. Mijn hobbies waren, tot nu toe, paardrijden en fotograveren.

ik was ook niet te spreken over de l"euke" taart creaties die je kant en klaar kunt kopen en liep al maanden te denken om dan toch maar zelf een te maken. Maar hoe? Ik ben geen echte bakster, maar toch! Ben gaan speuren op het internet en kwam op deze site terecht.

Ik heb, geloof ik, 3 dagen alleen alle forum topics gelezen en elke how-to die ik kon vinden. Ben gister begonnen met ingredienten aan te schaffen en heb een MMF-fondant gemaakt. (jaja direct gelukt!!! Zelfs lichtgroen kunnen kleuren) Daarna begon ik vol enthosiasme aan de marzepein en icing. Ja, niet te geloven allebei hardstikke mislukt!!! hihi. Oh wat vond mijn man dat erg! maar niet heus, die mocht dus de hele bak opeten omdat ik er toch niks mee kon, dus ik had 3 smullende kinderen! op de bank zitten. Maar ik wilde toch wat met de MMF doen dus lekker een cake gebakken, botercreme gemaakt en bekleedt..Je moet toch wat. Best grappig geworden, dus ik ben er van overtuigd dat een taart dus ook wel moet gaan lukken. 16 maart wordt mijn zoontje 4 en dan wil ik een cars taart maken!

Mijn man vindt het gelukkig niet erg dat ik dit soort dingen wil doen, vooral als er wat mislukt "offert" hij zichzelf graag op om het weg te werken..(lees:mager, lang en alles kunnen eten) Hij is een grote zoetekauw.

groetjes van patricia uit friesland

2

Re: nieuw! en uit friesland

welkom op dit gezellige forum

veel succes met de taarten en wel plaatsen he :d

dat mager,lang en alles kunnen eten ken ik heeft mijn vriend ook die is dan ook erg blij met mijn hobby :D

groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Welkom en veel bak en decoreerplezier.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

heel veel succes! Van deze verslaving kom je nnooooit meer af.

groetjes Detty

p.s.
(hey wat grappig je komt net als een goede vriendin van mij uit de Tijnje!)

5

welkom :)

6

bedankt voor de leuke reacties, dit gaat zeker een nieuwe verslaving worden, enne mare ik ben wel benieuwd wie jouw vriendin is...hihi

gr patricia

Gezellig hoor, dit forum is net zoals de taarten maken wel verslavend!
Haha!

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

8

haha, ik heb je al op haar hyves ondekt (hoezo nieuwsgierig..!!!), ik sta er ook tussen (onder mijn eigen naam detty...ff speuren)
maar super leuk dat je het ook gaat proberen!!

9 Laatst bewerkt door smarianne (15-01-2009 14:54)

Welkom en veel plezier met je nieuwe hobby. Dan moet je je man ook eigenlijk eens ganache laten proeven.

.......en ook wel op hyves te vinden.........

Ga je ook naar Astrid workshops doen in hardegarijp?

Groet terug uit Friesland

10

ik wil sowieso wel eens een workshop proberen, heb natuuuuuuuuuuuurlijk een hele hoop te leren....whahahaha

11

Welkom en veel plezier met bakken!