Hoi Josette,
De bovenkant is in elk geval erg leuk! Ik snap dat je geen dubbele lagen wilt, vind ik ook niet lekker....Ik denk dat ik een keer een taart heb gemaakt op de manier die jij bedoelt:

Het is mijn derde taart, genoeg schoonheidsfoutjes, maar het gaat om het idee, he?
Ik heb mijn bakvormen en een touwtje als hulpmiddelen gebruikt om goed uit te komen. Eerst heb ik het touwtje om de bakvorm geknoopt en precies op maat afgeknipt om de omtrek te bepalen. (De hoogte had ik geschat, maar meten was verstandiger geweest
) Met die gegevens heb ik een strook uitgesneden uit de gekleurde marsepein en een rand rondom de taart gemaakt. De strook was te hoog uitgevallen, dus had ik het gedeelte wat te hoog was maar gladgestreken op de taart, maar dat blijf je zien. Ik kreeg toen de tip het randje bij te knippen met een schaar.
Daarna heb ik de bodem van mijn springvorm op een lap witte fondant gelegd en grof uitgesneden met zo'n 10 cm extra. Hierin heb ik vervolgens golfjes gesneden (met een schilmesje, ik zou nu een cutter wheel gebruiken
). Dit heb ik toen over de taart gelegd. Je zou ook een papieren mal kunnen maken eerst, als je bang bent dat de golfjes uit de losse hand niet mooi uitkomen.
Nou een heel verhaal weer. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Eigen taart is goud waard! ;)
Klik
HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en
HIER voor links van medebaksters!