1

Onderwerp: Sneeuwpop en pinguins voor Daniëlle

Brrrr, wat een rot taart. Ik dacht dat ik dat ook wel kon, met die overhangende sneeuw. Nou NEE DUS!!!!! ik heb dus ook geen foto's van de zijkant gemaakt. Wat baal ik hier ontzettend van. Nog wel voor mijn eigen dochter Dani

2

Re: Sneeuwpop en pinguins voor Daniëlle

Ik vind hem erg leuk hoor!!!

Gewoon houden zo!

Fijne verjaardag...!

3

leuk is ie hoor zou hem ook lekker houden zo :D

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

4

Van de bovenkant is ie top i.i.g!!

Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar ik geloof dat de meesten een lap wit uitrollen. Daarbovenop de onderkant van je gebruikte bakblik en dan groter uitsnijden in de vorm die je wil. Of heb je het ook zo gedaan?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

5

Martinique schreef:

Van de bovenkant is ie top i.i.g!!

Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar ik geloof dat de meesten een lap wit uitrollen. Daarbovenop de onderkant van je gebruikte bakblik en dan groter uitsnijden in de vorm die je wil. Of heb je het ook zo gedaan?

Nee, helaas niet. Gewoon gegokt. Maar ik had een blauwe rand in 3 stukken, niet tegen elkaar aan gelegd, maar overlappend. De bovenkant van blauw veel te hoog en die op de de bovenkant gelegd. Hier overheen, wit met een gat erin. Het vijvertje groter uitgesneden dan het gat, maar doordat het zo uitrekte was het gat veel groter dan het vijvertje. Tja, en de energie ontbrak me om het nog op een normale manier te herstellen. Dus ik heb het maar zo gelaten.

Volgens mij doen sommige mensen ook een dubbele laag fondant, eerst blauw en dan wit erover heen. Maar ik gruwel van dubbel fondant, waarschijnlijk heb ik daar de prijs voor moeten betalen.

De rand ziet er echt niet uit, maar dat proef je gelukkig niet.

6

Ik hoor ook wel

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

De bovenkant is helemaal toppie.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Ik vind hem mooi hoor :thumb:

9

Hij ziet er super uit hoor, en ook de vullingen klinken lekker  ! Ik denk dat je zondag toch vaste hele enthousiaste reacties krijgt hoor !!!

Groetjes, Conny

10

Ik vind hem erg mooi en de pinguins zijn super schattig!

Veel liefs Rafaëla

11

PRACHTIG, en mooi helemaal wit, witte naam, geweldig.

12

Leuk :)

13

Het is een mooi taart .!

mooi hoor! Wordt wel benieuwd naar je zijkant, zo erg kan het toch niet zijn?

15

Nou...ik vind hem zo al leuk hoor...en de naam in het wit ziet er prachtig uit! ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

16

Heel erg mooi.

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

17

Hij is erg leuk geworden en volgens mij vallen die zijkanten ook best mee.
Maar je moet wel ff laten zien wat er mis ging met de zijkant dan kan iemand je een beter advies geven denk ik.

Groetjes en (nogmaals) gefeliciteerd !!!

18

Hoi Josette,

De bovenkant is in elk geval erg leuk! Ik snap dat je geen dubbele lagen wilt, vind ik ook niet lekker....Ik denk dat ik een keer een taart heb gemaakt op de manier die jij bedoelt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BIGIOUAR.jpg
Het is mijn derde taart, genoeg schoonheidsfoutjes, maar het gaat om het idee, he?

Ik heb mijn bakvormen en een touwtje als hulpmiddelen gebruikt om goed uit te komen. Eerst heb ik het touwtje om de bakvorm geknoopt en precies op maat afgeknipt om de omtrek te bepalen. (De hoogte had ik geschat, maar meten was verstandiger geweest ;) ) Met die gegevens heb ik een strook uitgesneden uit de gekleurde marsepein en een rand rondom de taart gemaakt. De strook was te hoog uitgevallen, dus had ik het gedeelte wat te hoog was maar gladgestreken op de taart, maar dat blijf je zien. Ik kreeg toen de tip het randje bij te knippen met een schaar.

Daarna heb ik de bodem van mijn springvorm op een lap witte fondant gelegd en grof uitgesneden met zo'n 10 cm extra. Hierin heb ik vervolgens golfjes gesneden (met een schilmesje, ik zou nu een cutter wheel gebruiken :D ). Dit heb ik toen over de taart gelegd. Je zou ook een papieren mal kunnen maken eerst, als je bang bent dat de golfjes uit de losse hand niet mooi uitkomen.

Nou een heel verhaal weer. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

19

ik vind hem heel goed gelukt!

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

20

Jozien schreef:

Hoi Josette,

De bovenkant is in elk geval erg leuk! Ik snap dat je geen dubbele lagen wilt, vind ik ook niet lekker....Ik denk dat ik een keer een taart heb gemaakt op de manier die jij bedoelt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BIGIOUAR.jpg
Het is mijn derde taart, genoeg schoonheidsfoutjes, maar het gaat om het idee, he?

Ik heb mijn bakvormen en een touwtje als hulpmiddelen gebruikt om goed uit te komen. Eerst heb ik het touwtje om de bakvorm geknoopt en precies op maat afgeknipt om de omtrek te bepalen. (De hoogte had ik geschat, maar meten was verstandiger geweest ;) ) Met die gegevens heb ik een strook uitgesneden uit de gekleurde marsepein en een rand rondom de taart gemaakt. De strook was te hoog uitgevallen, dus had ik het gedeelte wat te hoog was maar gladgestreken op de taart, maar dat blijf je zien. Ik kreeg toen de tip het randje bij te knippen met een schaar.

Daarna heb ik de bodem van mijn springvorm op een lap witte fondant gelegd en grof uitgesneden met zo'n 10 cm extra. Hierin heb ik vervolgens golfjes gesneden (met een schilmesje, ik zou nu een cutter wheel gebruiken :D ). Dit heb ik toen over de taart gelegd. Je zou ook een papieren mal kunnen maken eerst, als je bang bent dat de golfjes uit de losse hand niet mooi uitkomen.

Nou een heel verhaal weer. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Het is een heel verhaal, maar wel eentje waar ik wat aan heb. Dank je wel

De rand ging bij mij al mis, omdat ik die in 3 delen had en niet 1 lange strook. Deze was te lang en heb ik niet afgesneden. En de witte flap heb ik op de gok gedaan, dus ook niet met een mal of bakblik. Gewoon lekker slordig gedacht dat ik het wel kon. NOU NOT!!! Maar zondag zal ik nog wat foto's maken van de zijkant. Al schaam ik me er wel voor.

ik vind de bovenkant in ieder geval echt heel erg gaaf geworden :)

'I love it when a cake comes together'

22

Hij is errug leuheuk!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

23

heel leuk geworden!!

24

Ik vind het toch een erg leuk taartje hoor! Alvast gefeliciteerd met je dochter

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

25 Laatst bewerkt door annette (14-01-2009 20:33)

Hoi Josette,
Je taart is hardstikke leuk geworden!
Ik had het zo gedaan; een rondje bakpapier uitknippen ter grootte van de bakvorm. Die op een (dunne) lap witte fondant gelegd (uitrollen op poedersuiker), en dan met het pizza-snijdertje golfjes rondom uitgesneden. Zorg dan wel dat je zeker een cm van het bakpapier af blijft. Dan er voorzichtig opleggen.
Ik had de taart wel eerst helemaal blauw bekleed, maar het kan ook zoals jij wilde, met een losse zijkant. Dan moet je eerst de zijkant opmeten (gevuld en al natuurlijk) en dan een lange strook uitsnijden en tegen de zijkant leggen. Maar dan zou ik er wel een ietsje tylose door doen anders rekt het zo uit.
Ik hoop dat je er iets mee kan :)

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/