Onderwerp: Mijn grootste mislukking ooit!
Mijn god wat een drama was deze taart zeg! Ik had de opdracht gekregen van de opa van Tijl.
Hij wilde graag een doop/verjaardagstapel voor de 1 jarige Tijl die morgen gedoopt wordt en dus ook jarig is.
Nu was het verzoek om een bepaald iets te maken in de kleuren donkergroen en donkerblauw.
Het ging al mis met fondant kopen. Netjes opgeschreven welke kleuren ik moest hebben en bij thuiskomst bleek ik de kleuren voor de bekleding vergeten te zijn om te kopen. Grrrr winkel is dicht tot eind januari dus bij halen was geen optie meer. Nou ja dan maar met de hand kleuren. Ging niet helemaal hoe ik wilde,want kreeg het niet donker genoeg naar mijn zin. Meer kleurstof was geen optie want het plakte al als de ziekte.
Toen het bakken. Biscuits waren niet mooi vlak en 1 hoek was een stuk lager.Met als gevolg dat er bij het stapelen grote kieren onstonden waarbij er niets anders overbleef dan grotere ballen te gebruiken als afwerkrand.
Vullen ging prima en afsmeren ook nog wel.
Vervolgens bekleden. Taarten stonden goed bol ipv strak en recht. En toen maar het patroon maken. Dit heb ik 2 keer kunnen maken want de eerste versie was niet netjes. Had de vierkantjes gelijk in het motief gelegd met als gevolg vervorming tot en met.
Opnieuw dan maar maar nu rechtstreeks op de taart en de vierkantjes nu effe laten drogen zodat ze beter in vorm bleven. De kleuren werden anders helaas en niet helemaal wat ik in gedachten had.
Daarbij is het patroon niet helemaal in het midden van de taart. En zoals jullie zien zag ik tot mijn grote schrik dat 1 vierkant blauw was ipv groen arghhhhhh.
Deze heb ik natuurlijk nog gauw vervangen en dat ging gelukkig goed.
Pffff dit is echt mijn ergste taart ooit. Zelfs mijn eerste taart vind ik beter gelukt dan deze. Gelukkig was opa meer onder de indruk en nam dan ook zeer tevreden de taart mee. 
Ik zal jullie niet verder vervelen maar ben wel nog benieuwd wat het patroon moet voorstellen volgens jullie? Wie weet het?? Ik zie het er in ieder geval niet in whahaha
De taart is een 25 en 30 cm kapsel en deze zijn gevuld op verzoek met zwitserse room.
Hier komt ie dan. Wilde hem eerst niet een showen,maar bedacht me toch nog. Ben waarschijnlijk te kritisch. Misschien dat jullie nog tips hebben?
Meiden jullie maken allemaal stuk voor stuk prachtige taarten. Helaas lukt het me niet om veel te reageren. Ga toch wat meer mijn best doen want jullie verdienen het allemaal 

Ben wel benieuwd of de ontvangers zagen dat er een ruitje blauw was: ik denk zelf dat als het patroon ze niet al van tevoren bekend was ( een familie-tartan ofzo), dat het niet opvalt als je er niet op gewezen wordt.