1

Onderwerp: Mijn grootste mislukking ooit!

Mijn god wat een drama was deze taart zeg! Ik had de opdracht gekregen van de opa van Tijl.
Hij wilde graag een doop/verjaardagstapel voor de 1 jarige Tijl die morgen gedoopt wordt en dus ook jarig is.

Nu was het verzoek om een bepaald iets te maken in de kleuren donkergroen en donkerblauw.

Het ging al mis met fondant kopen. Netjes opgeschreven welke kleuren ik moest hebben en bij thuiskomst bleek ik de kleuren voor de bekleding vergeten te zijn om te kopen. Grrrr winkel is dicht tot eind januari dus bij halen was geen optie meer. Nou ja dan maar met de hand kleuren. Ging niet helemaal hoe ik wilde,want kreeg het niet donker genoeg naar mijn zin. Meer kleurstof was geen optie want het plakte al als de ziekte.
Toen het bakken. Biscuits waren niet mooi vlak en 1 hoek was een stuk lager.Met als gevolg dat er bij het stapelen grote kieren onstonden waarbij er niets anders overbleef dan grotere ballen te gebruiken als afwerkrand.
Vullen ging prima en afsmeren ook nog wel.
Vervolgens bekleden. Taarten stonden goed bol ipv strak en recht. En toen maar het patroon maken. Dit heb ik 2 keer kunnen maken want de eerste versie was niet netjes. Had de vierkantjes gelijk in het motief gelegd met als gevolg vervorming tot en met.
Opnieuw dan maar maar nu rechtstreeks op de taart en de vierkantjes nu effe laten drogen zodat ze beter in vorm bleven. De kleuren werden anders helaas en niet helemaal wat ik in gedachten had.
Daarbij is het patroon niet helemaal in het midden van de taart. En zoals jullie zien zag ik tot mijn grote schrik dat 1 vierkant blauw was ipv groen arghhhhhh.
Deze heb ik natuurlijk nog gauw vervangen en dat ging gelukkig goed.

Pffff dit is echt mijn ergste taart ooit. Zelfs mijn eerste taart vind ik beter gelukt dan deze. Gelukkig was opa meer onder de indruk en nam dan ook zeer tevreden de taart mee. :lol:

Ik zal jullie niet verder vervelen maar ben wel nog benieuwd wat het patroon moet voorstellen volgens jullie? Wie weet het?? Ik zie het er in ieder geval niet in whahaha

De taart is een 25 en 30 cm kapsel en deze zijn gevuld op verzoek met zwitserse room.

Hier komt ie dan. Wilde hem eerst niet een showen,maar bedacht me toch nog. Ben waarschijnlijk te kritisch. Misschien dat jullie nog tips hebben?
Meiden jullie maken allemaal stuk voor stuk prachtige taarten. Helaas lukt het me niet om veel te reageren. Ga toch wat meer mijn best doen want jullie verdienen het allemaal ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIVQD76W.jpg

Groetjes Angelique

2

Re: Mijn grootste mislukking ooit!

Geen idee wat het patroon moet voorstellen hoor, maar vind wel dat je het er goed vanaf hebt gebracht. Soms heb je dagen, dan wil het gewoon niet lukken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door Ilseb (10-01-2009 23:56)

Uiteindelijk dus wel een hele mooie taart gemaakt!!
Wat een stress zul je gehad hebben!!

Geen idee,maar wel erg benieuwd wat het is :)

4

Ik vind het toch een mooie taart hoor... en eens even kijken.. ik denk dat het een schotse ruit is....

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

nou meid, hij is hartstikke mooi hoor! Snap en herken helemaal dat je er op een gegeven moment helemaal de PEE in hebt als alles mis loopt! Bah!

Maarre... t moest toch een schotse ruit voorstellen??? Dat weet ik nog, omdat jij toen een topic daarover had geopend... Of moet het nog iets anders voorstellen??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Nee t is toch echt een schotse ruit. Ben er uit.
En hij is goed gelukt hoor! :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7 Laatst bewerkt door Diane B. (11-01-2009 00:10)

Ik vind je taart super gelukt en er is niks te zien van alles wat mis ging. persoonlijk vind ik  het ene missende groene vlak niet eens storend, maar het voorbeeld zal wel anders geweest zijn waarschijnlijk. Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat het betekend? de schotse Familie ruit? Ik weet dat in Schotland iedere familie een eigen ruit heeft, dus wellicht dat dit hun ruit is.

groetjes,
Diane

er zijn vaak honderd reden om iets niet te doen, maar juist die ene reden om het wel te doen zou genoeg moeten zijn!

8

ja ik zie er ook niks aan  ziet er toch goed uit ben ook wel benieuwd wat het betekend??

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

9

Na eerst je verhaal gelezen te hebben, was ik wel erg benieuwd naar de taart. Ik had - ik weet niet wat - verwacht, maar hij is wel mooi geworden hoor. Niets om je voor te schamen!

Liefs,
Kim

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

10

Nou ik de antwoorden van de anderen lees denk ik ook een schotse ruit inderdaad, maar eerst had ik geen idee!
Maar de taart ziet er toch mooi uit joh! Je ziet niets van alle dingen die fout zijn gegaan hoor :nooo
De opa was er terecht blij mee, hij weet niet hoeveel tegenslag je had gehad en ziet gewoon een mooie taart!

11

Ik heb geen idee wat voor patroon het is. Ik vind wel dat je na je verhaal een mooie taart afgeleverd heb hoor.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

'k zie nix van je strubbelingen. 'k zie een hele mooi stapel :thumb:

13

Ik vind het gewoon een prachtige taart. hele mooie kleuren.

14

Ik vind hem heel mooi en apart!

15

Ik vind het nog niet eens een mislukking!! Het is een hele leuke stapel! Misschien wel jammer van de vierkantjes die groen hadden moeten zijn, maar als je het niet had gezegd, had ik het waarschijnlijk niet eens gezien ;)

16

Nou weet je.... Ik vind m PRACHTIG! Echt heel mooi en knap gemaakt, wat een werk zeg!!!!

17

De taart ziet er super uit ondanks alle kopzorgen!!!

18

Nou ik vind em anders heel erg mooi!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

19

Doe mij ook zo'n mislukking ;)
Nee, ik snap wel waarom het zo voelt: jij kijkt naar die taart en weet wat er allemaal aan voorafging, maar wij ( en de ontvangers ook) zien alleen het eindresultaat, en dat is prachtig!!
En ik herkende ook meteen de tartan hoor :Y Ben wel benieuwd of de ontvangers zagen dat er een ruitje blauw was: ik denk zelf dat als het patroon ze niet al van tevoren bekend was ( een familie-tartan ofzo), dat het niet opvalt als je er niet op gewezen wordt.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

20 Laatst bewerkt door Knubje (11-01-2009 11:17)

Adrienne schreef:

Doe mij ook zo'n mislukking ;)
Nee, ik snap wel waarom het zo voelt: jij kijkt naar die taart en weet wat er allemaal aan voorafging, maar wij ( en de ontvangers ook) zien alleen het eindresultaat, en dat is prachtig!!
En ik herkende ook meteen de tartan hoor :Y Ben wel benieuwd of de ontvangers zagen dat er een ruitje blauw was: ik denk zelf dat als het patroon ze niet al van tevoren bekend was ( een familie-tartan ofzo), dat het niet opvalt als je er niet op gewezen wordt.

Het is inderdaad een familie schotse ruit :lol:

Dus jij en nog een een stel meiden hadden het goed. De papa van Tijl stamt af van de clan McKay en de wens was dus om hun schotse ruitmotief erin te verwerken.
De afwerking van de taart valt opzich wel mee want er is bijna niets van de strubbelingen die ik ondervonden heb te zien.
Maaaaarrrrrrr.......................... een schotse ruit?? Dat zie ik er dus echt niet in :nooo
Op zich wel jammer maar gelukkig was opa van Tijl wel tevreden "zucht".
De grijze vlakje zijn in het echte patroon blauw of groen gemeleerd maar omdat je dat niet echt kunt maken had ik gekozen( op advies van Do) voor grijs.
Dat is dus te licht uitgevallen.
En wat het foute vierkant betreft...............die heb ik dus voordat opa kwam nog gauw veranderd. Dus het goede patroon is hier de deur uitgegaan.
Ik vindt het patroon meer een mondriaan in blauw en groentinten whahahaha. Ik had achteraf gezien misschien beter het patroon kunnen schilderen want dit slaat nergens op.
Ach weer een les voor volgende keer hihi.

Groetjes Angelique

21

Nou Lique.....ik zag meteen dat het een Schots-ruit motief is. Je taart ziet er gewoon geweldig uit en daarmee uit :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

22

Knubje schreef:

En wat het foute vierkant betreft...............die heb ik dus voordat opa kwam nog gauw veranderd. Dus het goede patroon is hier de deur uitgegaan.

Oh gelukkig, dan was ie dus gewoon helemaal perfect !:D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

23

Wat een werk. Supertaart!!!
Zag er meteen een schots ruitje in. Deed me denken aan de plaid die wij vroeger thuis hadden. :)

24

Ik heb al erger gezien en vind deze helemaal niet mis ik vind hem mooi!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

25

Niks mis mee hoor!