Onderwerp: ik baal zooooo, tips gevraagd
ik heb ik november/december 3x een kapsel gebakken en die waren echt super, mooi om hoog gekomen, goed luchtig.
nu heb ik morgen een kapsel nodig, gisteren 1 gebakken, maar die is mislukt. Nu vanavond weer 1 gemaakt maar ook deze is niet goed om hoog gekomen, terwijl ik het zelfde heb gedaan als vorige keren.
ik gebruik; 7 eieren, 233 gram bloem en 233 gram basterdsuiker, dit gaat in een vierkante springvorm (maat weet ik zo ff niet)
ik leg de eieren voor gebruik in warm water, klop de suiker en eieren in een kom die staat in warm water. schep de bloem er door heen met een spatel. ik bak hetelucht op 180 en dan na 20 min naar 140.
kan het een verschil zijn qua bloem (heb bloem van de molen, zal bloem uit de supermarkt anders zijn?)
als ik de mix zou kopen/proberen, hoef ik dan de bloem er niet door heen te scheppen? gaat dan alles met de mixer? en in hoeverre lukt deze mix 'altijd'. (zie nu dat er melkpoeder in zit, valt voor thuis gebruik af)
ga denk ik toch maar 1 van de bodems gebruiken, heb niet echt meer tijd om nog een nieuwe te maken, met misschien dat ie weer niet lukt. maar als ik de ultieme tip tegen kom, toch morgen ochtend nog maar proberen?
alvast bedankt