1

Onderwerp: Nieuwjaarstaarten (o.a. met Silhouette-uitstekers)

Hallo allemaal,

Gisteren hadden we een nieuwjaarsborrel op het werk. Dit jaar met een do-it-yourself-buffet, dus iedereen nam wat mee. Inmiddels weten de meeste collega's al van mijn hobby, dus of ik taart mee wilde nemen....Tuurlijk! Het moest alleen allemaal nogal snel, want ik wist pas dinsdagavond dat de oppas rond was en woensdagavond moest alles af zijn. Vroeg zoonlief of ik ook een taart voor bij zijn afscheid van zijn oude klas wilde maken. Tuurlijk :S Nou ja, alles gelukt, maar het werd een latertje, wat je er helaas wel aan afziet en de taart voor zoonlief ben ik zelfs vergeten op de foto te zetten :O

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XGJQR444.jpg

De bovenste taart gevuld met champagnecreme (botercreme extra) jam en frambozen, de onderste was een chocobiscuit gevuld met kersenjam, kersen en kaneelcreme. De taart met de bloemen is een rich fruit cake...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NTNF6RXD.jpg

Van de laatste taart heb ik dus geen foto, maar het is wel mijn dierbaarste...
edit Jozien: ik heb alsnog een foto kunnen maken, heb de taart een eigen topic gegeven
Zoonlief is namelijk dyslectisch en zit daarom sinds afgelopen maandag in een speciale dyslexieklas op een andere school. Hij wilde graag vandaag tracteren in zijn oude klas, als afscheid. Hij houdt er vandaag ook een spreekbeurt over dyslexie, om uit te leggen waarom hij naar een andere school is gegaan. Hij wist precies wat voor tekst er op de taart moest: IK BEN NIET BOM!
Dit is de titel van een boekje, speciaal geschreven voor dyslectische kinderen. Het gaat over een jongetje dat zich dom voelt omdat hij niet goed kan lezen en spellen, maar hij blijkt helemaal niet dom, hij lost zelfs een mysterie op doordat hij dyslectisch is..

Nou, dat was het weer even. Ik hoop velen van jullie weer te ontmoeten in Beek volgende week zaterdag!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: Nieuwjaarstaarten (o.a. met Silhouette-uitstekers)

Aaah wat jammer dat je daar dan net geen foto van heb. Wat een byzonder verhaal.

Je taarten zijn echt super maar de bovenste vind ik helemaal geweldig.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Ik vind de bovenste super! De bloemen zijn ook weer erg mooi.
Jammer dat je geen foto hebt, heeft juf niet een foto misschien? Ik vind jouw zoon wel heel stoer! Zo een spreekbeurt houden erover :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Haast? Daar zie ik echt niets van hoor! Ik vind ze prachtig. Ik hoop dat je zoon een fijne klas zal krijgen!

5

super ik vind de silhouette uitstekers echt super..staat ook op mijn verlanglijstje maar ja daar staat wel meer op :D
Volgens mij is het nog wel een crime om dat een beetje netjes erop te krijgen of niet?

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

6

De silhouet taart is heel erg mooi,mooie uitstekers en het resultaart is prachtig,de bloemen zijn ook mooi  gedaan,.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

7

Ik vind ze er goed uit zien!

8

Wauw dat ziet er leuk uit vooral die eerste is super!!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

9

Wat een supertaarten!! Jammer van de taart van je zoon, die had ik graag gezien!

Groetjes Margriet
Kijk ook eens op: www.taartjez.nl

10

Wauw, ze zijn prachtig!!!!!

11

Ik heb net je mannetje met de andere taart gezien! Enig!! En ik hoop, dat hij het helemaal naar zijn zin gaat krijgen in de nieuwe klas!

En je silhouette is prachtig!!!!!!Schreef je vorige week nog, dat je wachten op een gelegenheid en jawel: hier dient het zich al aan! Erg leuk met de verschillende motieven boven elkaar en heel stijlvol op vierkant. En wat knap, dat je die cijfers op de sprieten hebt weten te krijgen (en dat ze nog blijven hangen ook!)

Groet, Jolanda

12

oh wat een mooie taarten, Jozien, had je andere van Ik ben niet Bom al gezien en nu het verhaal erbij gelezen, super om zo'n taart dan te maken!

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

13

wat een mooie taarten en de eerste vind ik helemaal top

Jozien, ziet er toppie uit. Ja ik heb ze ook, maar moet ze nog gebruiken (zoals zo veel) :shhh:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

Nou ik weet niet waar jij dat aan af kan zien hoor!! Want ik vind m egt super!!!! Wou dat die van mij er zo uit zagen!! :)

16

Heel mooi.

Groetjes, Elly

17

Nou dank allemaal voor de complimenten :)

Jol321 schreef:

....En wat knap, dat je die cijfers op de sprieten hebt weten te krijgen (en dat ze nog blijven hangen ook!)

Ik heb de Kwebbeltje-methode gebruikt (Ja meis, mocht je dit lezen, ik heb je uitleg gelezen, goed onthouden en noem de truc naar jou ;) ) Je tappit gewoon twee keer hetzelfde cijfer uit en plakt ze met wat eetbare lijm op elkaar met een stokje of ijzerdraadje ertussen, werkt echt :thumb:

yvonneke schreef:

super ik vind de silhouette uitstekers echt super..staat ook op mijn verlanglijstje maar ja daar staat wel meer op :D
Volgens mij is het nog wel een crime om dat een beetje netjes erop te krijgen of niet?

Vond dat wel meevallen! Ik heb gumpaste gebruikt voor het uitsteken en vervolgens heb ik de motiefjes een nachtje laten drogen. Dan kun je ze heel gemakkelijk op hun plek lijmen :Y Had ik ook maar wat tylose gebruikt in de witte fondant voor de afwerkingsrand :/

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

18

Super!! Ik vind die uitstekers geweldig (hmmm, mijn verlanglijstje wordt een beetje lang....)

19

Schitterend hoor en jammer van de 'niet' foto......en veel plezier volgende
week, ik ben er helaas niet bij...snif snif....

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

20

Prachtige taarten, prachtig verhaal. Wat is de silhouette toch mooi he, in welke ontwerp dan ook!!

Zie je zaterdag!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

21

Wat een mooie taarten!Die bovenste vind ik prachtig!

22

De bovenste is super. Erg mooi gedaan. De andere is ook al zo mooi.
De derde heb ik niet gezien en snap nu de tekst hihi. Ook deze ik erg leuk geworden.

Groetjes Angelique