Onderwerp: Nieuwjaarstaarten (o.a. met Silhouette-uitstekers)
Hallo allemaal,
Gisteren hadden we een nieuwjaarsborrel op het werk. Dit jaar met een do-it-yourself-buffet, dus iedereen nam wat mee. Inmiddels weten de meeste collega's al van mijn hobby, dus of ik taart mee wilde nemen....Tuurlijk! Het moest alleen allemaal nogal snel, want ik wist pas dinsdagavond dat de oppas rond was en woensdagavond moest alles af zijn. Vroeg zoonlief of ik ook een taart voor bij zijn afscheid van zijn oude klas wilde maken. Tuurlijk
Nou ja, alles gelukt, maar het werd een latertje, wat je er helaas wel aan afziet en de taart voor zoonlief ben ik zelfs vergeten op de foto te zetten

De bovenste taart gevuld met champagnecreme (botercreme extra) jam en frambozen, de onderste was een chocobiscuit gevuld met kersenjam, kersen en kaneelcreme. De taart met de bloemen is een rich fruit cake...

Van de laatste taart heb ik dus geen foto, maar het is wel mijn dierbaarste...
edit Jozien: ik heb alsnog een foto kunnen maken, heb de taart een eigen topic gegeven
Zoonlief is namelijk dyslectisch en zit daarom sinds afgelopen maandag in een speciale dyslexieklas op een andere school. Hij wilde graag vandaag tracteren in zijn oude klas, als afscheid. Hij houdt er vandaag ook een spreekbeurt over dyslexie, om uit te leggen waarom hij naar een andere school is gegaan. Hij wist precies wat voor tekst er op de taart moest: IK BEN NIET BOM!
Dit is de titel van een boekje, speciaal geschreven voor dyslectische kinderen. Het gaat over een jongetje dat zich dom voelt omdat hij niet goed kan lezen en spellen, maar hij blijkt helemaal niet dom, hij lost zelfs een mysterie op doordat hij dyslectisch is..
Nou, dat was het weer even. Ik hoop velen van jullie weer te ontmoeten in Beek volgende week zaterdag!

) Je tappit gewoon twee keer hetzelfde cijfer uit en plakt ze met wat eetbare lijm op elkaar met een stokje of ijzerdraadje ertussen, werkt echt
Had ik ook maar wat tylose gebruikt in de witte fondant voor de afwerkingsrand