Onderwerp: Hoe krijg ik een plat kapsel?
Ik heb al enige taartjes gebakken, maar tot nu toe waren mijn kapsels altijd bol. Nu is dat voor een slagroomtaart vind ik niet zo heel erg. Maar ik wil ook een taart gaan bekleden met marsepein en dus wil ik daar een mooi plat kapsel voor hebben.
De vorm omdraaien werkt niet echt omdat mijn bovenkant van mijn kapsel niet gelijk is met de bovenkant van mijn vorm.
Dat vind ik overigens wel vreemd. Ik gebruik soezie mix en volgens het pak moet je voor een vorm van 20 cm 140 gr. mix en twee eieren nemen. Ik heb een vorm van maar 18 cm en gebruik diezelfde hoeveelheden en nog komt mijn bischuit maar tot ongeveer 2/3 van het blik (als hij gebakken is ... ongebakken is het nog niet eens de helft).
Is er een andere manier om het kapsel toch plat te krijgen?
Enne hoe komt het als er een scheur in de bovenkant van je kapsel komt? Dat was bij het kapsel dat ik net uit de oven haalde.
Oja ik heb meteen nog een vraagje. Ik heb namelijk een combi magnetron. Kan ik daarbij dezelfde temperatuur aanhouden als bij een gewone oven. Bij de combi gaat het om een conventionele oven.
Alvast bedankt voor jullie hulp.