1

Onderwerp: bakvorm voor gebak?

Heb opdracht gekregen om slagroomgebakjes te maken. Simpel dus, moet wel lukken, alleen, heeft iemand een idee waarin ik de "mini-kapseltjes" het beste kan bakken? Wil biscuitdeeg gebruiken, geen cc-deeg...

Groetjes Angelique
WAARSCHUWING:´Besmet met taartenvirus´

2

Re: bakvorm voor gebak?

Vierkante of rechthoekige vorm, en dan in stukken snijden? Of is dat te simpel gedacht?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Mja, kan natuurlijk, zat ik ook al aan te denken, maar eigenlijk wilde ik graag ronde gebakjes en dan heb ik zo'n berg afval... en een hoop werk natuurlijk...

Groetjes Angelique

4

ik las net ergens dat mensen soepkommen en dergelijke gebruiken om in te bakken.. wellicht dat je ergens wat goedkoop wat ronde soepkommetjes op de kop kunt tikken ( Xenos ofzo)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Een,niet al te hoog,vierkant kapsel bakken.Dan invriezen en vervolgens met de juiste maat ronde uitsteker (als je die hebt,anders misschien een glas gebruiken) je mini-taartjes uitsteken. Het gaat dus het makkelijkst als je kapsel nog bevroren is,anders druk het hem misschien helemaal plat.

Succes!  Monique63

Carpe Diem !

6

Ik ga dat binnenkort ook maken en ik heb zo'n lieve handige vader die wat voor mij heeft gefabriceerd. Ronde vormpjes waar ik dus in kan bakken van ongeveer 5 of 6 cm rond en 7 cm hoog. Maar mijn vraag is nu moet ik dan cake maken of biscuit. Het lijkt mij dat biscuit erg licht is vooral met afsmeren als ik het nog wil bekleden met marsepein, maar cake weer zo machtig wordt. En hoe vul ik deze? Met de appelboor gat erin maken en vullen of gewoon doorsnijden en vullen, afsmeren en bekleden?

7

linda1 schreef:

Ik ga dat binnenkort ook maken en ik heb zo'n lieve handige vader die wat voor mij heeft gefabriceerd. Ronde vormpjes waar ik dus in kan bakken van ongeveer 5 of 6 cm rond en 7 cm hoog. Maar mijn vraag is nu moet ik dan cake maken of biscuit. Het lijkt mij dat biscuit erg licht is vooral met afsmeren als ik het nog wil bekleden met marsepein, maar cake weer zo machtig wordt. En hoe vul ik deze? Met de appelboor gat erin maken en vullen of gewoon doorsnijden en vullen, afsmeren en bekleden?

Hai, ik weet niet of je "klant"al vaker gebak van je heeft gehad, de mijne wel en zij is helemaal gek van het biscuitdeeg, dus ik ga het daarvan maken. (Krijg trouwens bijna standaard de reactie dat de cake zo lekker en zo luchtig is, gebruik biscuitdeeg van de webshop) Maar ik mag ze niet bekleden met marsepein, moeten echt de traditionele slagroomgebakjes worden, ik ga ze dus ook gewoon doorsnijden.

Nog een vraagje, hoe/waarvan heeft die lieve handige vader van je dan die ronde vormpjes gefabriceerd? Want ik heb zelf een lieve handige man, dus misschien kan die ook wel wat...

Verder iedereen weer bedankt voor de tips, zal wel eens kijken wat het gaat worden!

Groetjes Angelique

8 Laatst bewerkt door Vlits (05-01-2009 07:15)

Je hebt ook hele mooie bakblikken met 16 ronde vormpjes voor dus kleine gebakjes. Trouwens ook in vierkant en hexagon. Lindy Smith gebruikt deze vormen ook in haar boek To inspire and desire.

Geen idee trouwens of deze ook in de webshops in NL te koop is. Ik heb hem in mijn winkelwagentje staan in de a piece of cake webshop, nu nog echt durven bestellen hahaha.

Edit: En ja hoor.... besteld :D

Life is uncertain... do the wud first! ;)

9

loesje23 schreef:
linda1 schreef:

Hai, ik weet niet of je "klant"al vaker gebak van je heeft gehad, de mijne wel en zij is helemaal gek van het biscuitdeeg, dus ik ga het daarvan maken. (Krijg trouwens bijna standaard de reactie dat de cake zo lekker en zo luchtig is, gebruik biscuitdeeg van de webshop) Maar ik mag ze niet bekleden met marsepein, moeten echt de traditionele slagroomgebakjes worden, ik ga ze dus ook gewoon doorsnijden.

Nog een vraagje, hoe/waarvan heeft die lieve handige vader van je dan die ronde vormpjes gefabriceerd? Want ik heb zelf een lieve handige man, dus misschien kan die ook wel wat...

Verder iedereen weer bedankt voor de tips, zal wel eens kijken wat het gaat worden!

Wilde ook eigenlijk wel van biscuitmix maken, maar omdat dat zo licht is lijkt me dit moeilijk te besmeren met botercreme en bekleden met marsepein, maar ga het dus toch maar proberen. Ik ga ze ook maar gewoon proberen door te snijden en te vullen, moet lukken toch?

en waarvan hij dit gemaakt heeft? Durf het bijna niet te vertellen.... van een oude bumper van een auto>>>> Hij zit een beetje in de auto's en is een echte knutselaar. Hij heeft dus een ronde bumper in stukjes gemaakt, geslepen en goed schoongemaakt. Je zal het resultaat binnenkort wel zien in de parade.

10

bij de hema heb je kleine bakringetjes te koop!

11

hoi hoi
ben een beginner dus is maar een ideetje maar een muffin blik???invetten en dan geen papiertje er in doen??krijg je toch ook ronde taartjes ,
gr marie

kookringen gebruiken (mocht je die toevallig hebben)

13

De ronde blanda schalen van de Ikea!? Daar maak ik ook kleine gebakjes mee, werkt prima en zijn niet zo duur in de aanschaf....

14

conserve blikken, of zoals marietje schreef, een muffin vorm.

15

Ik heb ook wel eens in een soufleevorm en in een klein terracotta bloempotje gebakken

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).