Onderwerp: Mijn Eerste Taart...
Hallo mede-bakkers/baksters,
Ten eerste wil ik iedereen nog een heel fijn en gezond 2009 toewensen!
Ik vermoed dat ik 1 van de weinige mannelijke taartenbakkers ben dus is het des te leuker om hier aangemeld zijn met mensen die dezelfde hobby/passie hebben!
Mijn eerste 2 biscuits die ik met het recept vanaf deze site heb gebruikt was een regelrecht drama! Mijn allereerste poging om een mooie hoge en luchtige biscuit te maken was gewoon een aanfluiting aansluitend met veel *&^&@&!
Het biscuit was uiteindelijk zo zwaar en stevig dat ik het maar in de prullebak heb gegooid, gewoon NIEt te eten. En om over mijn 2e poging maar niet te spreken!
Na 2 dagen van pogingen was ik het zat en heb uiteindelijk de Soezie mix gekocht. Wat een opluchting was dat!
Lekker luchtig maar nog niet zo hoog, maar dat zal met de tijd en ervaring wel komen hoop ik!
Ik moet wel zeggen dat het afsmeren en bekleden van de taart me ontzettend tegenviel. De Fondant bleef maar plakken en eigenwijs doen!
Het was bijna een nachtmerrie om voor het eerst zelf een taart te maken, maar na veeeel geduld, zweet, poedersuiker, het forum en gefriemel is het dan uiteindelijk dan toch gelukt!
Zie hier het resultaat ervan:
Ik wilde hem eerst zo laten, maar vond hem toch iets te kaal:

Gevuld met: bokkepootjescreme op 2 lagen en 1 laag aardbeienjam! Daarbij hem afgesmeerd met botercreme en bekleed met witte fondant en roze accenten (roosjes en band) En Ohja het is maar een 20 cm grote taart(je) hihi
Het uiteindelijke resultaat mag er best wezen voor mijn eerste keer, al zeg ik het zelf!

Vanavond gaan we hem hier samen met mijn vriend verorberen dus ik ben erg benieuwd hoe hij smaakt!
Hopelijk hoeft hij niet de prullebak in zoals mijn vriend zegt!
Met Groet,
AngelCakes
)
dan kunnen we ons natuurlijk geen taartdozen meer noemen
, zeg maar jongen hoor!
hehe ja ik ben er best trots op eigenlijk voor een eerste poging.