1 Laatst bewerkt door AngelCakes (03-01-2009 17:31)

Onderwerp: Mijn Eerste Taart...

Hallo mede-bakkers/baksters,

Ten eerste wil ik iedereen nog een heel fijn en gezond 2009 toewensen!
Ik vermoed dat ik 1 van de weinige mannelijke taartenbakkers ben dus is het des te leuker om hier aangemeld zijn met mensen die dezelfde hobby/passie hebben!

Mijn eerste 2 biscuits die ik met het recept vanaf deze site heb gebruikt was een regelrecht drama! Mijn allereerste poging om een mooie hoge en luchtige biscuit te maken was gewoon een aanfluiting aansluitend met veel *&^&@&!
Het biscuit was uiteindelijk zo zwaar en stevig dat ik het maar in de prullebak heb gegooid, gewoon NIEt te eten. En om over mijn 2e poging maar niet te spreken!
Na 2 dagen van pogingen was ik het zat en heb uiteindelijk de Soezie mix gekocht. Wat een opluchting was dat!
Lekker luchtig maar nog niet zo hoog, maar dat zal met de tijd en ervaring wel komen hoop ik!
Ik moet wel zeggen dat het afsmeren en bekleden van de taart me ontzettend tegenviel. De Fondant bleef maar plakken en eigenwijs doen!

Het was bijna een nachtmerrie om voor het eerst zelf een taart te maken, maar na veeeel geduld, zweet, poedersuiker, het forum en gefriemel is het dan uiteindelijk dan toch gelukt!

Zie hier het resultaat ervan:

Ik wilde hem eerst zo laten, maar vond hem toch iets te kaal:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVYDPGUD.jpg

Gevuld met: bokkepootjescreme op 2 lagen en 1 laag aardbeienjam! Daarbij hem afgesmeerd met botercreme en bekleed met witte fondant en roze accenten (roosjes en band) En Ohja het is maar een 20 cm grote taart(je) hihi

Het uiteindelijke resultaat mag er best wezen voor mijn eerste keer, al zeg ik het zelf!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LYL43KY8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUGTHUSH.jpg

Vanavond gaan we hem hier samen met mijn vriend verorberen dus ik ben erg benieuwd hoe hij smaakt!
Hopelijk hoeft hij niet de prullebak in zoals mijn vriend zegt!

Met Groet,

AngelCakes

~I Make: Angel Food Cakes~

2

Re: Mijn Eerste Taart...

Nou, een hele mooie eerste taart! Eet smakelijk alvast (bokkenpootjesvulling is ook in van mijn favorieten :9)

3

Zeker niet verkeerd voor de 1e!

Welkom om 't forum trouwens. Leuk een man in ons midden. Alleen :think: dan kunnen we ons natuurlijk geen taartdozen meer noemen :D :D :D

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

Vind hem heel erg mooi geworden voor een eerste taartje. Enne ook mooi strak....

5

glashill schreef:

Zeker niet verkeerd voor de 1e!

Welkom om 't forum trouwens. Leuk een man in ons midden. Alleen :think: dan kunnen we ons natuurlijk geen taartdozen meer noemen :D :D :D

Dankjewel Glashill!

Nou man? :| , zeg maar jongen hoor! ;) hehe ja ik ben er best trots op eigenlijk voor een eerste poging.

6

Wat leuk een "jongen" in ons midden!! ;) Ten eerste van harte welkom op dit o zo gezellige en verslavende forum!!

Je eerste poging is een hele goede kan ik wel zeggen. Hij is behoorlijk strak en de rozen zijn ook goed gelukt!! :thumb:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Wat een mooie strakke eerste taart! :Y
Eetsmakelijk!

groetjes mariska

8

Hij ziet er echt heel mooi uit voor je eerste keer!!

9

Maar wel schattig!

10

Heel knap gemaakt en die roosjes mooi hoor.

Ziet er goed uit zeker voor een 1ste!! Knap gemaakt hoor

12

Dat is helemaal niet verkeerd voor een eerste taart!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

13

netjes strak hoor!

Groetjes, Dorothea.

14

Hij is prima gelukt.. mooi strak en mooie roosjes..
Ik heb al een paar keer zitten prutten op die dingen maar mij wil het nog niet lukken!

Welkom hier.. en tja.. als man moet je je maar gewoon aanpassen hier een mutserig doen :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Nou wordt ik wel erg nieuwsgierig naar deze 'jongen'!
Daar hebben we niet veel van hier :nooo
Je eerste taart is erg leuk geworden hoor en hij ziet er strak uit!

16

Renate78 schreef:

Nou wordt ik wel erg nieuwsgierig naar deze 'jongen'!
Daar hebben we niet veel van hier :nooo
Je eerste taart is erg leuk geworden hoor en hij ziet er strak uit!

Dankjewel voor de complimenten! Hij gaat zo aangesneden worden hehe hopelijk smaakt ie!

Ik zal nog wel eens een fotootje van mijzelf posten dan weet je tenminste wie "deze jongen" is ;) Ik heb inderdaad maar weinige anderen "heren" gezien hier...maar dat geeft niets...

@ Bommeltje:  En mutserig doe ik soms ook wel ;) :+

17

AngelCakes schreef:

@ Bommeltje:  En mutserig doe ik soms ook wel ;) :+

:thumb:   :thumb:   :thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

18

Wauw, wat een strakke eerste taart en prachtige roosjes, knap zeg ! En bokkepootjesvulling blijf ik ook zalig vinden !!!

Groetjes, Conny

19

Mooi man! nou ja jongen dan, if you insist.

20

Hoop dat mijn eerste taartje ook zo strak wordt!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

21

Mooi gedaan hoor, ben ook nog een beginner, dus ken de ?!#?#!? momenten. Mooie roosjes, wil ik me binnenkort ook maar eens aan gaan wagen.
Succes verder!

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

22

Inderdaad een superleuke taart!!
En dan zeg je ook nog dat het geen hoge taart is geworden..................hoe hoog moet hij worden dan :D :D :D
Ook ik gebruik de mix van Soezie en vind hem geweldig.............de banketbakkersroom van Soezie is ook erg lekker!!

Oja en ik ben ook jaloers op je roosjes hoor...............krijg het niet voor elkaar om ze te maken grrrrrrr

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

23

Mooie strakke eerste taart hoor.

Groetjes, Elly

24 Laatst bewerkt door AngelCakes (03-01-2009 22:03)

@Mamav2Boys: Dankje, ik had ten eerste geen hoge taart...Ik heb een 20 cm vorm gebruikt en die zijn niet 7,5 cm hoog. Dus heb 2 keer die vorm moeten bakken om hem zo redelijk hoog te krijgen :D
En de roosjes...die waren ook echt moeilijk om te doen..veel oefenen..!

En voor de rest heb ik hier nog een foto van toen ik hem heb aangesneden.
(Ik heb de roosjes maar wat opzij gedaan, omdat ik het zonde vond om ze aan te snijden hihi)
Hij was echt VERRUKKELIJK! Echt gewoon hemels...alleen wel wat zwaar op de maag hihi
Heb er zelfs mijn vriend mee stil gekregen ;) en dat zegt wel wat...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J7UDWT8O.jpg

25

Zeker mooi gemaakt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.