1

Onderwerp: bekleden van een barbietaart

Hoi dames, ik ben benieuwd of iemand me met de volgende vraag verder kan helpen... zal trouwens ongetwijfeld wel lukken hier :)

Ik ga morgen een barbie/prinses maken, mijn eerste. Ik heb al veel gezocht en gelezen, maar heb toch nog twee vragen:

Ik zie erg mooie taarten, soms bijvoorbeeld een rose jurk, met daaronder aan de onderkant van de jurk weer een andere kleur laag. Mijn vraag is of de totale fondantlaag (of marsepein natuurlijk) niet te dik wordt, of is daar een trucje voor, dat ze elkaar maar een klein stukje overlappen ofzo?

En dan nog een vraagje, ik heb pinpoppetjes, maar verder nog geen bakvorm. Ik kom ook niet meer op tijd aan de beruchte wondermold, want ik begrijp dat die alleen verkrijgbaar is in de webshops (die nu dus dicht zijn... en ik moet de taart morgen al gaan maken). Kan ik de pinpoppetjes ook gebruiken in de tulbandvormen of kan ik daar echt beter echte barbies voor gebruiken? Want dat gat in het midden lijkt me niet echt stevigheid bieden aan de pinpoppetjes of zie ik dat verkeerd?

Wie helpt me vooruit? Ik hoor het wel,

Groetjes Angelique
WAARSCHUWING:´Besmet met taartenvirus´

Re: bekleden van een barbietaart

Hoi,

Je kunt het gat in de tulband heel goed opvullen met aluminiumfolie, zodat je barbie stevig erin komt te staan. Ik heb er ook ooit een gemaakt met gewoon een tulbandvorm. Tegenwoordig zijn er barbiepoppen bij bijv. Zeeman die niet duur zijn. Die zijn daar prima voor te gebruiken. Je kunt de pop in de tulband steken en stevig vast maken door er wat aluminiumfolie om heen te wikkelen.

3

Re: bekleden van een barbietaart

In plaats van opvullen met alu-folie zou je er ook wat extra marsepein in kunnen doen, of wat cakerestjes. Lijkt me lekkerder dan alufolie.
Wat twee lagen betreft, is het maar net wat je lekkerder vindt. Als je bang bent dat de laag te dik wordt, doe je inderdaad alleen maar een stukje. Heb ik bij de laatste barbie ook gedaan :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag