1

Onderwerp: botercreme mix met slagroom???

Moet voor volgende week een bruidstaart maken. Heb net mn kapsels gebakken. Nu is mn ondertaart (hij wordt 3 hoog) lager als mn 2 andere taartjes en wil ze toch alle 3 ongeveer evenhoog krijgen. Ik dacht ik bak op nieuw.
Maar als ik nu mn ondertaart 3x vul en die 2 andere 2x zal hij denk ik ook wel evenhoog worden. Maar nu zit ik dus met het probleem, waarmee ga ik vullen. Normaal doe ik dat met botercreme mix met chocola en jam en een variant daarop. Maar mijn vraag is nu is botercreme mix met slagroom ook een lekkere combi, want 2 lagen botercreme lijkt me wat teveel (of is dat niet zo?). Dus 1 laag botercreme (al dan niet gemengt met chocola of iets dergelijks), 1 laag iets van slagroom en 1 laag jam.
Heb werkelijk geen idee. Net de lijst met vullingen al doorgenomen, maar kom er dus niet uit.  Wie heeft er een idee?

Re: botercreme mix met slagroom???

Hoi,

Ik had in mijn laatste bruidstaart een vulling gemaakt van chocoladeoreokoekjes gedrenkt in disaronno, een heerlijke combinatie, wel met botercreme erbij gemaakt.
De gasten vonden dit erg lekker.dus de vulling in zijn geheel van deze taart was: sinaasappelbanketbakkersroom met frambozenvulling en disaronno-oreokoekjes en 4 vruchtenjam.

Misschien een idee voor jou? Ik had overigens geen slagroom in de 4 taarten verwerkt, want dan vind ik het lastiger om de taart (met slagroomvulling) te bewaren. Met botercreme werkt het nu eenmaal makkelijker.
Misschien denkt iemand daar anders over?

3

Ja daar zat ik ook al aan te denken over die slagroomvulling, niet buiten de koelkast en hij wordt toch wel zo hoog dat ik m in de koelkast moet bewaren.
Oke dus banketbakkersroom en botercreme kan goed bij elkaar????

Hoi,

Ja dat gebruik ik ook altijd, wel opletten dat je de banketbakkersoom alleen in het midden van je taart gebruikt, met daaromheen een dijkje van botercr