1

Onderwerp: Icing vragen hellup?!

Nou vandaag wil ik voor het eerst met icing aan de slag.
Ik wil een chaletje vast maken aan de taart zodat hij niet verschuift met icing"sneeuwhoopjes" en ook een beetje bedekken met sneeuw
Morgen wil ik de overgebleven icing gaan gebruiken voor koekjes die ik met mijn zus en mijn dochtertje ga bakken en ook wil gaan versieren.

Ik gebruik de icingmix van de webshop
- Moet ik daar alle 500 gram voor gebruiken?
   t lijkt me zoveel
- Moet ik hem in de meest vaste (zoals voorgeschreven) consistentie gebruiken of
  mag hij iets vloeibaarder
- Hoeveel glycerine mag ik toevoegen dt het niet zo keihard wordt maar wel hard
  genoeg...
- Kan ik na het mengen met water nog de kleur toevoegen?
- Kan ik de icing op het chaletje doen (fondant tylose/nacht uitgehard) zonder dat het weer zacht gaat worden? En zo ja hoe zacht mag het zijn?

Heeft iemand nog aanvullende tips?

Mmm das pas lekker!

2

Re: Icing vragen hellup?!

- Als je de mix gebruikt moet je alles in 1 keer maken, of heel goed mengen voor je er een deel afhaalt om te gebruiken. Ik weet niet hoe groot je chaletje is en hoeveel koekjes je maakt, dus geen flauw idee hoeveel je nodig hebt.
- Voor sneeuw zou ik 'm iets verdunnen. Zoals voor lijntjes zeg maar. Voor koekjes: http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … _versieren
- Ik doe nooit glycerine erdoor en ik mis het ook niet.
- Ja, kleuren kan altijd, maar als je eerst kleurt kan je daarna beter de dikte bepalen met water, als je eerst verdunt heb je kans dat het door het kleuren nog dunner wordt.
- Ja hoor, het droogt redelijk snel, dus als je fondant al hard is zal het er niet van smelten.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

mamandy77 schreef:

Ik gebruik de icingmix van de webshop
- Moet ik daar alle 500 gram voor gebruiken?    t lijkt me zoveel
je moet eerst alles wat er in de zak zit goed mengen. Dat heeft de fabriek namelijk nog niet zo goed gedaan. Vervolgens doe je alle poeder in een tupperware doos of zoiets en neem je alleen wat je nodig hebt

- Moet ik hem in de meest vaste (zoals voorgeschreven) consistentie gebruiken of
  mag hij iets vloeibaarder
ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt gaan doen. Dus dat is naar eigen inzicht

- Hoeveel glycerine mag ik toevoegen dt het niet zo keihard wordt maar wel hard
  genoeg...
het wordt niet keihard zoals uitgedroogde fondant, dus je kunt het nog eten. Ik gebruik ook nooit glycerine. Daar moet je meer aan denken denk ik als je het gaat genbruiken als swirl op een cupcake, maar niet als kleine decoratie

- Kan ik na het mengen met water nog de kleur toevoegen?
ja, als je wit, als in witte sneeuw wilt... ik voeg ook altijd een drupje wit erbij, dan is het wat minder doorzichhtig

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bedankt voor de tips alletwee, ik heb ze toegepast op het chalet, helaas gooide de geboorte van een nieuwe familielid het koekjesfestijn in de soep en moesten we met stel op sprong naar breda om de vader(zit in het gips) naar de moeder te brengen...

Tis een gezonde jongen geworden!

Mmm das pas lekker!