1

Onderwerp: Hoe kom ik erachter????

Ik heb nu een biscuit in de oven staan die bijna klaar is.
Normaal gebruik ik mix, maar i.v.m. een notenallergie die de besteller heeft heb ik nu zelf beslag gemaakt.

Ik heb het volgende recept gebruikt:
ei, suiker, snufje zou en bloem, het recept is hier van de site.

De eieren lobbig en luchtig kloppen ging uitstekend. Het probleem zit hem in het doorspatelen van de bloem, dat heb ik vrij lang gedaan. Maar ik was wel bang dat ik de luchtigheid eruit zou spatelen. Maar hij komt goed op zie ik, dus dat is goed gegaan.
Hoe kun je dat doorspatelen nou goed doen en dan bedoel ik zonder uiteindelijk miniklontjes bloem te krijgen in je biscuit.

Nu ben ik dus bang dat er toch kleine klontjes in mijn biscuit zitten. De taart heb ik pas vrijdag nodig, hij gaat dus i.p. de vriezer in. Maar om erachter te komen of er klontjes inzitten moet ik hem dus doorsnijden, kan dat voor ik hem invries?

Want om vrijdag voor het vullen en afdecoreren daar nog achter te komen, zie ik natuurlijk niet zitten ;)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Hoe kom ik erachter????

Voordat ik de mix uit de shop had deed ik het altijd met bloem, ik zeefde het altijd, en spatelde het met twee eetlepels net zolang door totdat ik geen wit meer zag.. Tja, het is gokken denk ik.
Kan je hem niet doorsnijden voordat je hem in de vriezer doet?

Succes xxx

3

Ik heb hem ook gezeefd en met een speciale spatel met gaten erin doorgespateld. Ik zag geen wit meer, maar voor mijn gevoel wil ik gewoon weten of er geen klontjes meer inzitten.

Hij ligt nu af te koelen, ik denk dat ik hem straks toch maar ga doorsnijden.

Liefs Martinique

4

Ik moet altijd "op z'n ouderwets" biscuit maken. :s Ik zeef de bloem/maizena/zout in ongeveer drie tot vier delen over de geklopte eieren, tussendoor spatel ik het erdoor tot er bij elke 'schep' geen bloem meer te zien is. Ik doe dat wel altijd met m'n breedste spatel, niet met een lepel, zodat je inderdaad minder vaak door de eiermix heenhoeft. Het is bij mij nog nooit misgegaan, en heb ook nog nooit bloemklontjes gehad. Maar je hoeft niet te schrikken als je in het ongebakken deeg nog hier en daar een klein bloemvlekje ziet, hoor: deze worden -vermoed ik tenminste - tijdens het bakken nog in het vochtige gedeelte opgenomen.:)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Adrienne schreef:

Ik moet altijd "op z'n ouderwets" biscuit maken:)

Ik vraag het toch even...waarom moet je ouderwets biscuit maken?

6

Hier helaas geen mix te verkrijgen. :nooo Ik vraag natuurlijk wel altijd als er iemand komt om spulletjes van de hebshop mee te nemen, maar dat is niet vaak genoeg om aan biscuitmix te wennen. :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Ik mak hem altijd op zie manier. En ik kan me voorstellen da tje denk dat het niet helemaal erdoorheen zit. Ik zeef ook altijd, maar dan spatel ik het er per kleine hoeveelheid doorheen.
Dus ik zeef niet de hele schaal er meteen doorheen. Ik gebuik ook een grote hard plastic spatel, en schep en trek hem omhoog, zo zie je dat de kleine klontjes uit elkaar worden getrokken en vanzelf verdwijnen. Je houd het zo ook luchtig, want veel scheppen en roeren, dan wordt je biscuit toch weer wat lager.
Bij mij zitten dus nooit klontjes in mijn biscuit, en hij is altijd erg hoog.

8

Hallo allemaal!
Ik ben een bginnend bakster, dus moet nog erg veel leren, maar wat is het leuk!!!

Ik bak mijn biscuit met een mix. Op de beschrijving staat dat ik de ingredi

Groetjes,
Rhod

9

Adrienne schreef:

Hier helaas geen mix te verkrijgen. :nooo Ik vraag natuurlijk wel altijd als er iemand komt om spulletjes van de hebshop mee te nemen, maar dat is niet vaak genoeg om aan biscuitmix te wennen. :+

Ahhhhhhhhh

10

Ik maak hem ook altijd zelf, met bloem en maizena, en zoals Babs beschrijft meng ik de bloem erdoorheen, met goed resultaat.
Maar, Martinique; ik denk dat je je kapsel best al door kunt snijden hoor, en dan pas invriezen. Als je maar zorgt dat het weer goed opelkaar ligt!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

11

ik bak hem ook zelf, en heb nooit last van bloemklontjes. Ik spatel de gezeefde bloem/maizena beetje bij beetje door de eieren/suiker mengsel. Tegenwoordiger gebruik ik de garde van m'n keukenmachine om te spatelen.

groetjes Bibia

12

Beetje bij beetje erdoor spatelen werkt wel. Moet wel zeggen, ik had regelmatig dat ik na het bakken bloem zag zitten aan de onderkant van het kapsel, of dat er nog bloem in de kom zat nadat ik het beslag in de vorm deed. Toch was het kapsel goed gelukt, zo'n drama is het dus niet. Had een kapsel zonder klontjes.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

13 Laatst bewerkt door lilo (15-10-2008 14:43)

Ik maak al mijn kapsels altijd zonder mix, en er zijn erg veel recepten waarbij je op deze manier de bloem erdoorheen moet spatelen. Kan me niet voorstellen dat het bij jou dus mis gegaan zou zijn, zeker niet als je het heel zorgvuldig hebt gedaan.

Als je de bloem eerst met een fijne zeef zeeft heb je in principe al geen klontjes meer. En als je bij het doorspatelen en het storten van je beslag in de vorm geen losse bloem meer hebt gezien, mag je er van mij best van uit gaan dat het zo goed is! ;)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

14

Even een "update" ik heb dus het kapsel doorgesneden en ben

Liefs Martinique

15

rvhardeveld schreef:

Hallo allemaal!
Ik ben een bginnend bakster, dus moet nog erg veel leren, maar wat is het leuk!!!

Ik bak mijn biscuit met een mix. Op de beschrijving staat dat ik de ingredi

16

whahahaha, das misschien ook wel zo. Ik heb inmiddels een tweede kapsel in de oven staan en die ging voor mijn gevoel beter. We zullen zien;-)
Hij komt in ieder geval weer goed op.

En dat andere kapsel staat nog in de vriezer, en nou wil het geval dat mijn man zaterdag jarig is........... :cool:
Uitproberen doe ik het in ieder geval zeker O-)

Maarre in de toekomst weer gewoon Soezie voor mij, tenzij het echt niet anders kan;-)

Liefs Martinique

17

ik heb ook wel eens klontjes gehad, maar daar proef je niets van hoor. of het moeten mega klonten zijn.

18

Maak altijd zelf kapsels omdat mijn vriend een notenallergie heeft en nooit last van klontjes, bij grote hoeveelheden er alleen op letten dat je ook goed over de bodem gaat met je spatel, anders zakt al je bloem naar beneden.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

19

Van 't weekend moet ik ook een taart bakken voor iemand met een notenallergie en dus zit ik even te zoeken op 't forum naar tips. Bij dit topic vroeg ik me eigenlijk af waarom je geen gebruik kan maken van de mix. Hier zitten toch geen noten in?????

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

20

glashill schreef:

Van 't weekend moet ik ook een taart bakken voor iemand met een notenallergie en dus zit ik even te zoeken op 't forum naar tips. Bij dit topic vroeg ik me eigenlijk af waarom je geen gebruik kan maken van de mix. Hier zitten toch geen noten in?????

Er staat bij mijn mix (Soezie) op dat het sporen van noten kan bevatten en ik wilde liever geen risico nemen. Hoe het met de mix van de webshop zit weet ik niet?????

Liefs Martinique

21

Okay, ik dacht even aan de mix van de webshop. Op zich zie ik hierbij op de website niets staan ('k heb helaas de verpakking niet meer), maar ik heb ze al per mail gevraagd dit nog even aan me door te geven.

En inderdaad .... je kunt hierbij beter geen enkel risico nemen.

Dank je voor de snelle reactie trouwens!

www.jacstaartjes.nl

22

Ik heb op de 15kg en de 1kg verpakking gekeken, maar het staat er niet op. Bij allergenen staat melkeiwit, lactose, gluten en tarwe.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

23

Marianne schreef:

Ik heb op de 15kg en de 1kg verpakking gekeken, maar het staat er niet op. Bij allergenen staat melkeiwit, lactose, gluten en tarwe.

Volgens mij zijn ze verplicht om 't er op te zetten ..... dusssss save volgens mij! Voor de zekerheid geef ik 't nog wel even door aan de klant.

Thanks!

www.jacstaartjes.nl

Berichten [ 23 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoe kom ik erachter????