1

Onderwerp: Chipolata mona toetje: gelatine toevoegen?

Ik ga zaterdag een taart voor zondag maken en wil daar het chipolata toetje van mona in doen als vulling. Nu las ik op het forum hier dat als de taart eenmaal aangesneden is en even niet in de koelkast staat dan het toetje er uit komt 'lopen'. Nou had ik bedacht dat ik gelatine aan het toetje toe ging voegen om dit te voorkomen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf vind ik gelatine smaakloos en dat het dus moet kunnen om het 'lopen' te voorkomen.
Maar graag jullie meningen.

gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

2

Re: Chipolata mona toetje: gelatine toevoegen?

ik stop alle toetjes gewoon zo in de taart hoor. (wel eerst uit het potje halen ;) Sorry een beetje melig :lol:)

3

Hahahaha. Ja als je het er in laat zitten kan het ook niet gaan 'lopen'.. Maar goed. Ik las hier dat juist de chipolata er uit komt lopen als hij dus aan is gesneden en even staat. Het is voor een eerst verjaardag. Wil wel dat het goed is.. ja dat willen we natuurlijk allemaal.

Anders doe ik het gewoon zo hoor, maar was benieuwd wie er ervaring mee heeft.

Gr Karolien

www.creatievedromen.nl

4

Zelf heb ik de chipolata nog niet geprobeerd. Dus nog even wachten en kijken wat anderen zeggen.

5

ik heb taarten gemaakt met citroenkwark en met aardbeien framboos van mona en die gingen prima en "liepen" niet. Het lijkt mij dat chipolata een zelfde soort dikte heeft.

6

ik gebruik bijna altijd de chipo van mona maar heb nog nooit van mijn klanten gehoord dat het eruit "loopt"

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

7

Nou dan laat ik het zo. Ga op jullie ervarig af. Denk ook dat de diktes van de mona toetjes ongeveer hetzelfde zijn dus ga het er gewoon zo tussen doen.

Bedankt voor de antwoorden.

Gr Karolien

www.creatievedromen.nl

8

Die van mij gaan dus wel lopen, maar ja, misschien hebben die voetjes.
Ik doe het niet meer zonder siletine.
Maar als je het wel doet, ben ik heel benieuwd of het bij jou dan wel goed gaat.
Laat je het nog even weten?

9

Als ik de mona toetjes gebruik... ook dus bij de chipo versie, roer ik ze eerst door zodat ze wat steviger worden en de lucht eruit is. Bij smelt en loopt de chipolata er dan echt niet uit. De laatste was echt super mooi gebleven, ook de volgende dag nog. Misschien dat het met het roeren te maken heeft....

10

Toch wel handig zo'n forum he...? Zat ook al van zal het er niet uitlopen...??? Maar ik ga het morgen ook proberen...Let you know!!! :D

cake a day, takes the sorrow away!!!!

11

Ik gebruik ook vaak Mona chipolata en anders van AH huismerk, maar nog nooit klachten gehad of zelf iets gemerkt.. Blijft keurig zitten waar het hoort!

12

Ik doe er altijd een beetje slagroom bij. Wordt het iets compacter van.

13

Ik heb van de week ook de chipolata pudding van mona gebruikt. Hij is echt heeeeeeeeeeerlijk. Ik had al ik geen 25 geen chipolata pudding meer gegeten. De smaak zat alleen in mijn geheugen....maar wat heb ik gesmuld zeg hihi.

Ik heb er ook geen gelatine in gedaan. Voor vandaag heb ik Mona toetje van de maand geprobeerd. We gaan de taart vanmiddag aansnijden, ben benieuwd..

Groetjes San