1

Onderwerp: Botercreme, help!

Even een paar vraagjes over botercreme,

Hoort het zo dat je bij zelfgemaakte 1:1 botercreme nog wat structuur van de poedersuiker proeft? Of moet het echt helemaal glad zijn net als gewone boter? Ik heb nl erg lang staan mixen maar nog die hele hele mini korreltjes...

en als jullie een dijkje maken van botercreme, hoe breed doe je die dan. Ik vind de rand van een taart altijd zo machtig, ivm dat dijkje! Hoe kan ik dat voorkomen?

en is het handig een klein laagje te smeren voor er vulling op het kapsel komt? Ivm 'doorlekken' ? Of doen jullie dat nooit voor bestellingen?

2

Re: Botercreme, help!

Ik heb ook inderdaad altijd hele kleine korreltjes poedersuiker, daar proef je niet zoveel van hoor. En als ik geen dijkje wil spuiten dan blijf ik gewoon ruim een halve centimeter bij de rand vandaan met de vulling, zodat het nog de kans heeft om uit te lopen, zonder dat het eruit loopt (snappie je het nog), gaat altijd prima, zo wordt het niet machting en toch ook lekker. Succes

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Ik had laatst ook voor het eerst 1:1 botercreme gemaakt en had hetzelfde korrelige. Aangezien het een taart met hemelse modder was, heb ik er een paar lepels hazelnootpasta doorheen gedaan en daar werd een stuk lekkerder van.
Toch denk ik dat als je er alleen mee afsmeerd en dit niet te dik doet, je er geen last van hebt, maar ik lees ook nog even mee naar de andere reacties....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

ik maakte eerst ook altijd zelf de botercreme 1:1 en proefde ook stukjes suiker en het was erg machtig. Ik maak nu botercreme met de mix uit de shop

taart taart en nog eens.....taart!

5

Bedankt voor de reakties! ik wil t voo reen opdracht gaan gebruiken en dan durf ik toch die uit de webshop niet helemaal aan. En ik moet een dijkje spuiten, voor mezelf durf ik wel zonder, maar voor een opdracht toch maar niet! haha. Nu weet ik tenminste dat het normaal is, ik begon al aan mezelf te twijfelen ;-)

6

Als ik mijn vraag hier even op aan zou mogen sluiten??

Je kan dus bijvoorbeeld Jam als vulling doen zonder dijkje, als je maar ruim van de randen af blijft??

7

Ja Menie, als je genoeg van de randjes afblijft hoef je geen dijkje te spuiten.

8

Ik gebruik ook 1:1 botercreme, omdat ik altijd bang ben dat mijn marsepein anders smelt, en ik proef inderdaad ook altijd wel een beetje het korrelige. Maar ik smeer niet zo dik af, en als de taart helemaal af is en aangesneden proef je er vrijwel niets van.

Groetjes Laura!