1

Onderwerp: aha..een notige taart dus....

Nu ben ik nog niet zo lang bezig maar het toch al 2 opdrachten voor de kerst. En 1 taart moet met een notige vulling worden. Nu wil ik ameretto creme maken met amandelmouse maar ik kan geen lekker bruikbaar recept vinden.
Heeft iemand misschien een recept hiervan..of een beter idee mag altijd;)

2

Re: aha..een notige taart dus....

Ha ik heb het gevonden. Voor de mensen die ook intresse hebben :

Amandelmouse

2 blaadjes gelatine
750 ml melk
25 gram marsepein
1 eidooier
1 eetlepel suiker
1 eetlepel amaretto

Week de blaadjes gelatine in koud water.Verwarm in een pan melk met de marsepein en los de marsepein al roerend op. Laat dit mengsel heel even koken.
Klop in een kopje de dooier los met de suiker.Roer er 1 eetlepel van het warme mengsel door en voeg dit al roerend aan de marsepeinmelk toe. Laat het mengsel al roerend binden.
Knijp de gelatine uit en los ze van het vuur af al roerend op door het marsepeinmengsel.
Klop de slagroom lobbig en spatel het marsepeinmengsel en de amandelikeur erdoor. Laat de amandelmouse 20 min. lobbig worden.

3

Ik zag laatst ook een pakje hazelnootmousse liggen van bourbon. Misschien ook lekker door de botercreme? Heb het zelf nog niet geprobeerd...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Annemiek schreef:

Ik zag laatst ook een pakje hazelnootmousse liggen van bourbon. Misschien ook lekker door de botercreme? Heb het zelf nog niet geprobeerd...

Ik heb gister hazelnootbavarois van Bourbon door de botecreme gedaan. Het werd perfect luchtig, maar was niet echt lekker vond ik... Vriendje vond het wel lekker. Ik vond het wat flauw en misselijkmakend zoet smaken.

5

gewoon lekker hazelnoten in de oven doen ( ruikt heeeeeeeerlijk!) En dit malen en door de botercreme, evt met een lik hazelnootcreme, echt heel erg lekker en geen chemisch smaakje ( dat vind ik toch vaak met die "instant"producten"..)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com