1

Onderwerp: Kan dit? Frambozenpudding mixen met stijfgeklopte slagroom?

Effe toelichten: volgende week hebben wij het kerstdiner op school, ook voor de leerkrachten en de oudercommissie. Voor dat diner, 40 man, maak ik het dessert. Ik maak 2 taarten, een soesjestoren en nou heb ik van die leuke chocoladecups gekocht die ik wil vullen met een frambozenmousse, framboosje erop, wat frambozencoulis eromheen, helemaal leuk.
Nou kon ik nergens frambozenmousse vinden, en ik maak verder alles zelf dus dit wilde ik eigenlijk kant en klaar kopen. Ik heb dus frambozenpudding van Mona gekocht en ik dacht, als ik dit nou een beetje doormix met opgeklopte lichtgezoete slagroom, krijg ik dan iets mousse-achtigs dat toch een beetje leuk spuitbaar blijft? Want ik wil het met een mooie toef in de cupjes spuiten.
En hoeveel slagroom dan op hoeveel pudding? Ik heb 3 puddingen van 500 gram gekocht :D, blijft er misschien nog iets over voor mij....

OK, enorm zwetsverhaal, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel toch? Wie geeft me advies?
Bedankt vast voor het meedenken,
Tessa

Groetjes, Tessa

2

Re: Kan dit? Frambozenpudding mixen met stijfgeklopte slagroom?

Je kunt de poeder gewoon door de ongeslagen room doen en dat samen opkloppen. Exacte hoeveelheden kan ik je niet geven, ik doe maar wat namelijk :lol: Je kunt de poeder ook door botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Nee, het is geen poeder, het is al een kant en klare pudding van Mona. Die wil ik dus losroeren en dan er opgeklopte slagroom doorheen om 'm iets luchtiger te maken.... Maar dat van jou was ook een  goed idee geweest...alleen blijf ik dan met 3 frambozenpuddingen zitten!

Groetjes, Tessa

Kun je niet bevroren frambozen kopen en daar mousse van maken,lijkt me lekkerder dan de pudding!!

5

ik heb frambozen mousse van de liddl

Ik denk dat de pudding te slap wordt om mooi op te spuiten zo. Mss wat klopfix doorheen doen, dat het dan wel werkt?  Maar ik zou voor het poeder/ongeslagen room verhaal gaan.

We are human beings, not human doings.

7

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

kerkvliet schreef:

Nee, het is geen poeder, het is al een kant en klare pudding van Mona. Die wil ik dus losroeren en dan er opgeklopte slagroom doorheen om 'm iets luchtiger te maken.... Maar dat van jou was ook een  goed idee geweest...alleen blijf ik dan met 3 frambozenpuddingen zitten!

Dat wordt lekker pudding eten. Maar is toch ook lekker?